Pro Kirkkoharju

Vieras

/ #28 Toivottavasti maalaisjärki voittaa

27.09.2010 16:58

Mitä asioita ja keidenkä asioita ajamaan  me kangasalalaiset olemme palkanneet kaavoittajat ja valinneet eri kaava-asioista päättävät toimielimet? Haluammeko heidän ajavan maanomistajien ja suurten rakennusliikkeiden taloudellisia intressejä sekä joidenkin henkilöiden visioita "kaupunkimaisesta" Kangasalasta vai haluammeko heidän laativan suunnitelmia ja kaavoja, joissa säilytetään Kangasalan arvokkain "omaisuus" eli harjut ja järvet mahdollisimman monien kuntalaisten ulkoilu- ,liikunta- ja virkistysalueina ja osoitetaan rakennuspaikkoja sieltä, missä ne eivät pilaa korvaamatonta luonto- ja virkistysympäristöä. Uskon, että suurin osa kangasalaisista on jälkimmäisen toimintatavan kannalla. Tämän asian pitäisi kaikkien kunnan kaavoituksista vastaavien viranhaltijoiden ja toimielimien ymmärtää ja toimia sen mukaisesti päätöksiä tehdessään. Toivon ja jopa uskon, että suurin osa rakennusliikkeistä ymmärtää Kirkkoharjun arvon kangasalaisille ja ovat sen vuoksi hyvin passiivisia tonttimaan hankkimisessa Kirkkoharjusta, jolloin koko käsittämätön suunnitelma kerrostalojen rakentamisesta Kirkkoharjuun kaatuu omaan mahdottomuutensa viimeistään siinä vaiheessa. Toivottavasti järki voittaa jo paljon aiemmin eli Kirkkoharjuun ei enää kaavoiteta lisää kerrostalotontteja tai muitakaan sitä tärveleviä kaavoja esim. tiehankkeita.