VANHAINKOTIEN PUOLESTA

/ #51 Re: miksi

28.09.2010 14:09

#50: Sirpa Laakso - miksi

Kajalaan tulee mielenterveyspotilaat. Heitä ei haittaa yläkerran "puutteet", ei tila-ahtaus tai mikään mukaan. Heille paikka on riittävä, mutta vanhuksille ei. Mistä lienee johtuu tämäkin. Eiköhän nettikin ole heille tehty, Kajalan alasajohan on aloitettu jo aikaa sitten.

Vanhukset menevät "kotiin", jos sellainen sattuu vielä löytymään ja päättäjät hierovat käsiään, kun vanhuksista päästään nopeasti eroon heidän kuollessaan menetettyään halun elää, koska ei ole enää hoitajaa, ei seuraa, ei kotia. Eivätpähän vie enää herrojen rahoja vaan ne voidaan käyttää hyödyllisesti vaikka päättäjien saunailtoihin.

Pikkudementiat ei haittaa kotioloissa, pistetään vaikka seurantalaite nilkkaan, niin kyllä se sen avulla sieltä metsästä löytyy. Heti kun joku ehtii katsomaan, onko vanhus vielä maisemissa. Onpahan vähemmän haudattavaakin, kun on elikot ehtineet jo viemään parhaat lihat luiden päältä. Mikäli lihaa on, koska kotipalvelun ylityöllistetty työntekijäpolo ei ehdi katsomaan syökö vanhus ruokansa vai ei.