Joutsenon jäähallin puolesta

Vieras

/ #16 Halliin tulee tukiakin

29.09.2010 12:31

2.2milj - tuki 500000€ = 1,7m€. Hankkeeseen saadaan valtion tukea tuo 500000€, jota hän ei ehkä tietoisesti maininnut tai jätti sen tahallaan kertomatta? Koulujen leikkipaikoissa hän muisti kuitenkin tuon -30% tukiosuuden laskea. Mielenkiintoisia vertauksia muutenkin... Mielenkiintoista miten urheilutoimittaja alkaa "puukottamaan" Joutsenon harjoitushallia. Ei pärjää "pienet pojat" estari- tai yleisönosastolla kun kaverilla on koko Etelä-Saimaan urheilusivut käytettävissä. Joutsenossa on ollut jääurheilua aikoinaan reilusti. Kaukalopallopuulaaki on aloitettu Suomen ensimmäisten joukossa, olikohan 1978? Porukoita oli parhaimmillaan 30, josta se on sitten tippunut tasaisesti huononevien talvien johdosta. Ei täällä enää pystytä pelaamaan edes puulaakia luonnonjäillä, kun NIITÄ EI ENÄÄ OLE. Viime talvi oli poikkeus pakkasen osin, tosin ei -25C pakkasessa enää luistella. Viime talvea edelliset talvet olivatkin "normaaleja nykytalvia". Luonnonjäitä oli tammikuun puolesta välistä helmikuun puoleen väliin, sinäkin aikana jää oli välillä poissa käytöstä lämpimyyden vuoksi. 90-luvun alussa jää tuli keskuskentän kaukaloon joulukuun puolessa välissä ja kesti aina maaliskuulle. Nyt ei enää ole tällaista.... Noista jääajoista muista halleista oli myös mielenkiintoisia väittämiä. Itsellä on poika, joka pelaa Imatran KEtterän F01 porukassa. Harjoitusajat olivat tällä vkolla esim. maanantai klo 13:45 ja huomenna klo15. Joudun ottamaan PUOLIKKAAN VAPAA PÄIVÄN, että voin viedä poikani harjoituksiin. No olisiko Ketterän porukalla harjoitukset sitten Joutsenossa tulevaisuudessa, no ei varmaan...mutta kun tällä seutukunnalla saadaan jääaikaa lisää tarjolle, niin harjoitusajatkin paranevat jolloin harrastajia tule lisää jne jne..... Miun mielestä päättäjien kannattaisi katsoa peiliin, kun mentiin ostamaan yksityisrahoitteisesta jäähallista käyttöaikaa Lappeenrannan kaupungille kun TIEDETTIIN että Joutsenoon tulee harjoitushalli kuten KUNTALIITOKSEN SOPIMUKSESSA sovittiin....ei ole kovin kauaskantoista toimintaa kun näin tehtiin!?