VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

/ #102

23.12.2011 00:28

Suden kuuluu pelätä ihmistä, eikä siis tulla asutuskeskuksiin, kyliin, eikä ihmisten pihoille. Susia ei ole metsästetty vuosikymmeniin ja siksi pelko ihmistä kohtaan on vähentynyt. Asutusta lähelle tulevia susia on pakko saada metsästää. Kun jahtia käydään, sudet tulevat taas ihmisaroiksi ja pysyvät siellä missä niiden kuuluukin pysyä. Kaikkia susia ei siis tarvi tappaa, vaan palauttaa niihin pelko ihmistä kohtaan.

Tämä on se asia, mikä pitäisi tuoda esille, eikä huoli metsästyskoirista. Metsästyskoirat liikkuvat siellä, missä suden kuuluukin olla, eli korpimailla. Niihin susiin ei pidä keskittyä, vaan niihin, jotka käyttäytyvät luonnonvastaisesti. Sudet pois ihmisen läheltä metsästyksen keinoin. Korpimailla meidän on annettava niiden elää ja siellä susi on metsästyskoiralle yksi uhka muiden joukossa.

Siispä: Sudet takaisin sinne minne ne kuuluvat, pois asutuksen liepeiltä ja ihmisten pihoista. Siihen päästään metsästämällä luonnottoman rohkeat yksilöt, muut luikkivat pakoon.

Ja järki käteen adressin laatijoille, ei kannata huutaa metsästyskoirien puolesta, vaan koko yhteiskunnan. Silloin tälläkin adressilla voisi saavuttaa jotain. Nyt niin ei tule tapahtumaan.