VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Gigi

/ #112

23.12.2011 02:49

On se niin hassua, minun mielestä argumentti:"luonto on susien reviiriä, saavat tappaa siellä miten huvittaa, kenet vaan ja millon vaan!" - Oletteko varmasti tosissanne? Tuolla perusteellahan voidaan väittää ihmisen olevan myös osa luontoa ja näin ollen meilläkin olisi lupa tappaa kenet vain missä vain?! Miksi ihmiset sitten kärsii rangaistuksen siitä, että vahingoittaa toista ihmistä tai toisen omaisuutta? Tuolla perustein, ihmiset saavat suunnattomat sakot suden taposta ilman lupaa, mitä susi saa jos tappaisi ihmisen? -Kaatoluvan, mutta se, että kuolisiko "tappaja-susi", ei ole mitään takeita. Koirat kuitenkin on ihmiselle parhaimpia ystäviä, voiko kukaan väittää muuta, koirat ovat aina lojaaleja omistajalle, eivätkä varmasti koskaan jätä isäntää tai petä sen luottamusta. En halua edes kuvitella sitä tuskaa, mitä nuo paskiaiset aiheuttavat koiranomistajalle. Miksi suden evoluutiossa on sallittu "kaupunkilaistuminen"? Vrt. tapaus Köyliö.

Olen jo useaan otteeseen todennut eri sivustoilla, kuinka järkyttävää on ihmisten tietämättömyys susista. Useat puhuvat jopa ystävälliseensävyyn susista, ihan kuin kaveristaan, jonka kanssa hengaa päivät pitkät. Ajatusmaailmanne on sokaistunut, olette saaneet kaiken tiedon tv:n välityksellä tai jonkun luontoliiton viherpiipertäjän tai kettutytön puheista. Luonnossa susi on peto, tappaa huvikseen ja tappaa ruuaksi. Ymmärrän kuitenkin sen, että susi saattaa tappaa koiran metsästysreissulla (itselläni on metsästyskoira, metsästän ja alueellani Kainuussa on susia), se tappaa sen vaistonvaraisesti. MUTTA ENNEN susi kiersi metsämiehen ja sen koiran kaukaa, konflikteja ei sattunut juuri koskaan, tämän täytyy tarkoittaa vain yhtä asiaa, suden luonne on muuttunut; susi ei pelkää enää ihmistä! Joka on mielestäni hyvin, hyvin iso riski nykypäivänä. Eikö edellä mainittu olisi ideaalitilanne? Susilla olisi periytyessään jo ihmispelko tai viimeistään sen oppisi lauman mukana liikkuessaan. Miksi päättäjät eivät herää jo tähän todelliseen ja vaaralliseen ongelmaan. Milloin he heräävät? - silloin kun pahin on jo tapahtunut, jonkun lapsi on kuollut suden suuhun..? Toivottavasti ei, toivottavasti ei, mutta viimeistään silloin uskoisin saavamme kaatolupia? Sitä odotellessa...

Turhaan kukaan täällä metsästäjiä syyttää harrastuksestaan, onko kukaan tässä viestissä metsästyksen lopettamisen puolesta liputtaneista miettinyt mitähän siitä voisi seurata? Tuskin, annan esimerkkinä yhden faktan: lajien kannat kasvaisivat expotentiaalisella nopeudella muutaman vuoden ajan, seurauksena muunmuassa moninkertaisena hirvikolarit.

Loppu pelissä luvat ovat vain Suomen hallituksesta kiinni, vetoavat vain EU:n direktiiveihin asiasta, jota eivät halua kommentoida. Kuitenkaan yksikään EU:n laki ei päätä minkään jäsenmaan petopolitiikasta, vaan jokaisella jäsenmaalla on oikeus päättää omasta petopolitiikasta, näin seisoo direktiiveissä. Kiitos.

Jos jostain asiasta pidän huolen, niin siitä, ettei yksikään Suomen suojelluimmista tappajista koske koiraani. Tähän loppuun voisinkin leiskauttaa ilmoille vitsin: mitä tunnen, kun näen suden? - Rekyylin! hahah