VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

/ #132 Re: Hyvä on tämäkin jiuttu

23.12.2011 11:44

#50: - Jotenkin pitää saada asioita eteenpäin, ja kyl tää sos.media on siihen käyttökeponen väline. Sudet on ison alueen ongelma Suomessa, mutta aika pientä kansanosaa liikuttava. Olisi aika saada joku ajamaan meidän metsästäjienkin oikeuksia. Koira on meille, ainakin minulle, perheenjäsen. Muutama päivä sitten tuli kaveri sudentappaman koiransa kanssa tähän pihaamme, jossa viisvuotias tytär juur hetkeä aikaisemmin oli leikkinyt 9 kuisen jämptinpennun kanssa. Tämä raatelu tapahtui noin puolen kilometrin päässä tästä talosta. Joka vuosi sudet riehuvat tällä kylällä aiheuttaen vahinkoja ja varmasti myös pelkoa koiranomistajien ja lasten vahempien keskuudessa. Mm naapurissa viime joulun alla kuoli 7 lammasta. Meiltä on itärajalle matkaa alle kymmenen kilometriä, ja juu ollaan syvällä susialueella, mutta ei sen pitäis olla syy elää pelossa. Itärajamme on vaan iso raja sudelle. Siellä ammutaan kyselemättä susia, saadaan siitä vähän jopa korvauksia. Ja sitten tulee tänne raanaan ammuttuja susia turvaan herkuttelemaan koirilla ja kissoilla. Eikä puhettakaan että suomalaista metsästäjää kukaan uskois, tai kuuntelis. Me ollaan niitä syyllisia ja sudentappajia. Prkl. Onhan se varmaa että itärajan läheisyydessä asuvat metsästäjät alkavat rikkomaan lakia, kun sitä on pakko tehdä, jos täällä asua meinaa. Toivotaan että tämäkin aloite vie jotenkin asioita eteenpäin.