VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

VALVEUTUNUT METSÄSTÄJÄ

/ #209 TÄMÄ ON JO TODELLA TÖRKEÄÄ:

24.12.2011 13:05

(Etelä-Saimaa)
TÄMÄ ON JO TODELLA TÖRKEÄÄ:
- Susi saa suojakseen peräti neljä ministeriötä -
"Metsästäjiä ja kansaa aletaan käännyttää susimyönteisiksi toden teolla keväällä. Maa- ja metsätalousministeriö lähtee käymään metsästäjien ja muiden metsäihmisten luona maakunnissa.Vierailuilla on tarkoitus purkaa ihmisten ikivanhoja käsityksiä sudesta, sillä valtio haluaa saada ihmisen ja suden välisen konfliktin hallintaan.
Ministeriön vierailukohteina ovat Riistakeskuksen 15 alueellista riistaneuvostoa. Niissä on metsästäjien lisäksi edustajia muiden muassa maakuntaliitoista, ELY-keskuksesta ja Metsänomistajien liitosta. Neuvotteleva virkamies Sami Niemi maa- ja metsätalousministeriöstä kertoo, että vierailut tehdään ensi keväänä. Samalla maa- ja metsätalousministeriö ottaa kolme muuta ministeriötä pohtimaan susien salametsästyksen vähentämistä. Keväällä susiasiaa miettivät myös ympäristöministeriö, sisäasiainministeriö ja oikeusministeriö"

linkki: http://www.esaimaa.fi/Online/2011/12/24/Susi%20saa%20suojakseen%20per%C3%A4ti%20nelj%C3%A4%20ministeri%C3%B6t%C3%A4%20/20112312/4