VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Ulvova susi

/ #300 Maalaiset pelkää pahaa sutta..

26.12.2011 17:16

Voi luoja 4000 maalaista on täälläkin allekirjoitelleet. Varokaa ettei paha susi tule ja vie.. Hui,hui.. Suomessa on susia 70-80 yksilöä ja maaseudun ihmisillä on hätä! Taidatte olla liikaa lukeneet maaseudun tulevaisuutta? Siellähän ne julkaisivat venäjän ja viron aloittaneen suden tappotalkoot, sielläkin susia vaan muutamia satoja. Venäjällä on muutamia ihmisiä kuollut vahingossa susien suuhun ja virossa joitakin satoja kotieläimiä kuollut susien suuhun. Sehän on ihan luonnollista onhan susi suuri ja uljas petomme. Maalaiset eivät ole ymmärtäneet että karjan ja kotieläimet voivat pitää sisällä navetoissa sekä koululaisten ei tarvitse kävellä kouluun eikä olisi suotavaakaan sillä onhan nykyään maallakin autoja. Onneksi tuo uljas metsiemme peto palautettiin suomen metsiin takaisin 1990 luvulla. Sudet pitävät kurissa hirvet, peurat, jänikset, kauriit ja metsästäjien koirat. Jotta suomeen saataisiin vakaa 20.000 yksilön susikanta se vaatiin eristyistä suojelua eikä vainoa. Suomessa suurimmat susilaumat ovat tällä hetkellä muutamia susia ja itärajan takana on jopa 5 yksilön laumoja. Itse olen aktiivinen luonnossa kulkija vapaa-aikani ja olen vaeltanut susien perässä useita vuorokausia niitä näkemättä, ulvomallakin olen houkutellut vaan turhaa sekin. Suomi on tulavaisuudessa susien luvatta maa!