Adressi Seinäjoki–Jyväskylä –välisen taajamajunaliikenteen supistamista vastaan

Vieras

/ #37 Järjetöntä touhua

02.10.2010 00:52

Muutenkin tämä VR:n toiminta on ollut eriskummallista vaasa-jkylä välillä. Samoilla 4 vaunulla puksutetaan päivästä tai ajankohdasta riippumatta. Varsinkin Vaasassa perjantaina lähtevään 15.22 vuoroon oli kiva mennä asemalle 45 min ennemmin, että pääsee vaan junaan istumapaikalle. Laitoin tästä postia monta kertaa VR:lle, mutta mitenkään niitä ei noteerattu 4 vuoden aikana. Lähes joka kerta joku joutui seistä junassa ja tunnelma oli kuin intiassa. Ja sitten kun juna pääsi sjoelle, niin miksi väen vähetessä tuolloin ei voisi ottaa vaikka 2 vaunua irti, jotta ajamminen olisi kustannustehokkaampaa? Todennäköisesti VR:llä on laskettu kuukausittainen matkustajamäärä ja tämän perusteella laskettu vaunut reitille. Omien kokemuksien perusteella juuri nämä kaksi vuoroa ovat ne, mitä matkustajat käyttävät eniten. Kuitenkin kaikkia vuoroja olen kulkenut 4 vuoden aikana. En tiedä millä laskurilla nämä ovat saatu kannattamattomimmiksi?!

Pari talvea sitten pörräsi välillä nämä ns. kiskobussit. Minne ne katosivat? Kovista penkeistä huolimatta ottaisin mielelläni ne korvaamaan hiljaisempia aikoja.

Sitten laitetaan rahaa Vaasan radan sähköistämiseen. En ole vieläkään nähnyt ainoatakaan järkevää argumenttia, miksi tuhlata 44 miljoonaa euroa hankkeeseen josta ei ole mitään käytännön hyötyä. Matka-aika ei lyhene kuin maksimissaan muutaman minuutin, koska juna pysähtyy edelleen kaikilla välipysäkeillä. Nämäkin rahat olisi pitänyt käyttää sjoki-oulu radan parannustöihin, jotka nyt ovat hidastuneet rahapulan vuoksi.