Kevyen liikenteen väylä välille Sasi-Mihari-Mahnala

Tämän päivän lapset ovat huomisen aikuisia

/ #8

03.01.2012 18:25

Tieverkon kunnostus ei saa unohtua! Uskomme että kaikki, jotka tuntevat alueen tieolosuhteet ymmärtävät asian tärkeyden.
Tie on turvaton kaikille tiellä liikkujille, erityisesti lapsille kevyen liikenteen väylän ja valaistuksen puuttumisen johdosta. Vaikka tiellä on nopeusrajoitus ja hidasteet, niin se ei riitä turvallisuuden takaamiseksi. Kevyenliikenteen väylä ja valaistus antaisivat kaikille tienkäyttäjille mahdollisuuden turvalliseen tien käyttöön.

Olemme erityisesti huolissamme lasten turvattomasta koulumatkasta. Mielestämme se ei ole paras ratkaisu tieongelmiin, että lapsia kuljetetaan taksilla tai omilla autoilla koulumatkoja. Tänä päivänä pitäisi myös ottaa huomioon liikenteen tuottamat ympäristötekijät.

Turvalliset tieolosuhteet antaisivat mahdollisuuden erityisesti lasten tottua liikkumaan luonnollisesti. Samalla se edistäisi heidän peruskuntoaan ja terveellisiä elämäntapoja.

Ymmärrämme kyllä, että monesta asiasta pitää säästää. Mielestämme tärkeintä on säästää kuitenkin lapsen elämä. Lapset ovat meidän tärkein pääomamme.