Z-junien puolesta

Miksi virka-auoilijat vaikeuttavat meidän kulkemista?
Vieras

/ #34 Ja kuinka he päättäjät jauhavatkaan saasteettoman joukkoliikenteen puolesta.

05.10.2010 06:40

Merkillistä ministerien ja kanisterien puuhastelua. Asettaa nyt pohjoisen rata ja ruuhkaisen Suomen paikallisliikenne vastakkain. Mitä on siinä järkeä? Eihän ne ole normaalijärjellä edessä vastaikkain asetettavissa olevia asioita.
Vielä kummallisemmaksi tekee tuon ministerikaartin järjen juoksun se, että oikoradan matkustajaliikenne on selvästi vähentänyt / lyhentänyt autoilla tapahtuvaa ajelua.
Ja eräs ihmeellisen järjen juoksun ritarikunnan oivallus on vielä sekin, että nyt esitetään Z-junien vuorojen vähentämistä kun vielä tämän vuoden aikana pitäisi noiden paikallisjunien, via oikorata ja via Riihimäki, alkaa pysähtymään entisten liikennepaikkojen lisäksi upouusilla Villähteen ja Uudenkylän seisakkeilla.
Tosiasiahan on se, että jo nyt osa paikallisjunista jatkaa Lahdesta Kouvolaan asti tai lähtee Kouvolasta Lahteen jatkaakseen sieltä Helsinkiin.
Tuossa Ö-juna ehdotuksessa on järkeä. Järkeä jo siksikin, että ei me kaikki kuljeta välttämättä edes Helsinkiin asti. Me saatamme jäädä Keravalle tai lähteä päärataa kohti pohjoista.
Olisihan Ö-junalle valmiina Keravalla niin sanottu Porvoon raiteen laiturikin. Ja mikä estäisi nykyisiä K-junia kulkemasta Keravalta oikorataa nykyistä pidemmälle?