Pro Kirkkoharju

Vieras

/ #49 Mikä on keskustaa?

05.10.2010 09:41

Edellinen keskustelija yllä (#48) antaa ymmärtää, että nykyinen Mäntyveräjän kaavahankealue (655) olisi kunnan keskustaa (matka kirkolle ehkä noin 2km), mutta Pikonkangas ei (osa nauhataajamaa, matka kirkolle ehkä 2.5km). Keskustan juuri hyväksytyn osayleiskaavan mukaan kumpikaan alue ei siihen kuulu, joten Mäntyveräjä ja Pikonkangas ovat tässä suhteessa täysin vertailukelpoisia. Ja yllä ehdottamani maanvaihtoalue Ilmonin mäki (nykyisen lukion alue) on jo keskustaa (matka kirkolle ehkä noin 800m).

Pikonkangas ja Ilmoninmäki tietenkin rakennetaan Mäntyveräjästä riippumatta: kyse onkin siitä, että esim. näistä alueista löytyy runsaasti sopivaa maanvaihtoaluetta. Ja muitakin varmaan löytyy. Kunnan nykyiset ja tulevat maanomistukset tuntee parhaiten kunnan johtavat viranhaltijat ja toivottavasti myös valtuuston jäsenet.

Olisi todella hienoa, jos Kirkkoharjun pohjoisrinteen tuhoamista kannattavat uskaltaisivat meidän harjun säästämistä kannattavien lailla kirjoittaa mielipiteensä omalla nimellään.