Teemu Mäki pois professorin virasta

PA

/ #34 Re: Olipa hyvä vertaus..

07.01.2012 09:37

#18: Lars VonTrier - Olipa hyvä vertaus..

"Teoksen 90 minuutista siis 84 minuuttia oli IHMISEN VÄKIVALTAISTA HAKKAAMISTA JA MURHAAMISTA JNE.. Ja asiaksi nousee...KISSA???"

Asia ei ole kissa, vaan kissan murha ja sen päälle runkkaaminen, johon Teemu Mäki syyllistyy. Teemu Mäki ei ole teoksessaan hakannut ja murhannut ihmisiä, käsittääkseni, joten häntä ei voida syyllistää niistä. Mäki ei ole missään vaiheessa katunut tekoaan, joten hänen täysjärkisyytensä on hyvä kyseenalaistaa edelleen.

Teemu Mäen taiteen huonoutta korostaa myös se, että hän on yrittänyt järjettömän pitkällä tekstillä selittää teostaan yleisölle. Hyvä taide ei vaadi selittelyä. Se avautuu ihmisille selittelemättäkin.

Joidenkin mielestä taiteen tehtävä on shokeerata. Kun kaikki rajat on rikottu, ei jäljellä ole enää muuta shokeeraava kuin pienten lasten silpominen elävältä ja niiden ruumiiden seksuaalinen hyväksikäyttö. Tähänkö me haluamme mennä? Tosin tuotakin varmasti tapahtuu, mutta mitkään taidepiirit eivät vielä kehtaa hyväksyä sitä taiteeksi. Onko Suomi tällä saralla ensimmäinen?