Kumotkaa Kuusankosken REKOLAN KOULUN lakkauttamispäätös !


Vieras

/ #8

11.01.2012 13:30

Kiitos numero kutoselle hyvästä kirjoituksesta, juuri näinhän tämä asia kaikessa karuudessaan on, ikävä kyllä. Itsekin olen ennaltaehkäisevän työn suuri ystävä, ja tuntuu kovin pahalta, että lapsiperheystävällisenä kaupunkina itseään mainostava Kouvola ei näe (tai halua nähdä) kyseisten ratkaisujen seurauksia nimenomaan perheiden ja lasten näkökulmasta. Lapsen elämässä tapahtuvaa suurta muutosta, koulun aloitusta, ei tulisi kuormittaa ylimääräisillä stressitekijöillä, kuten opettajien, luokkatoverien sekä koulun jatkuvalla vaihtumisella.

Oman lapseni tilanne ei ole välittömästi linkittynyt Rekolan koulun lakkautuspäätökseen, mutta seurausta siitä tämäkin varmasti on. Asumme Kuusankosken keskustassa, Pappilanpellolla, johon kirjoitus nro kuusi myös viittasi. Ja todella; lapseni lähikouluksi ilmoitettiin Kymintehtaan koulu, joka on mielestäni aivan perusteeton valinta täällä asuvan lähikouluksi. Vertailun vuoksi: matkaa Koulurinteelle 1 km., Tähteen kouluun 2,1 km., Pilkan kouluun 2,1 km. sekä Kymintehtaan kouluun 2,7 km. Lapseni lähikoulu on siis neljänneksi lähin koulu, loogista eikö..?

Yksi asia, mitä olen jäänyt kaipaamaan tämän kaiken myllerryksen keskellä on ollut tiedottaminen. Avoin ja rehellinen info niin päätöksistä kuin niihin vaikuttaneista tekijöistä. Tämän päivän verkkoyhteiskunta varmasti sen mahdollistaisi ilman suurempia järjestelyjä. Itse olisin toivonut, että asian tiimoilta olisi kaupunki järjestänyt esim. yleisen tiedotustilaisuuden tmv., sillä yllätyksenä tämä vanhempien vastarinta tuskin kaupungillekaan on tullut.