Kumotkaa Kuusankosken REKOLAN KOULUN lakkauttamispäätös !

Vieras

/ #12 Rekolan koulun oppilasmäärä ei vähene, eikä koulu ole vajaakäytössä

12.01.2012 18:05

Tämän päivän Kouvolan Sanomissa kerrotaan, että kouluverkkouudistus johtuu oppilaiden määrän laskusta. Ei haluta maksaa vajaakäytössä olevista kiinteistöistä.

Kysynkin, onko Rekolan koulu vajaakäytössä? -> Ei mielestäni, luokat ovat täysiä! Eikä ole kaiketi muutkaan Kuusankosken koulurakennukset vajaakäytössä, kun Rekolalaisille ei löytynyt tilaa kuin väkisin vääntämällä ja muita lapsia syrjäyttämällä.

Muilla lakkautettavilla kouluilla on oppilaita joka luokka-asteella yhteensä vähemmän kuin Rekolan koulussa 1. ja 2. luokkalaisia. Jos joka luokka-asteella on noin viisi oppilasta, on selvää, että heidät on helpompi sijoittaa olemassa oleviin luokkiin. 21 lasta vaativat jo oman opettajan, ei heitä heitetä joukon jatkoksi.

Rekolan tapauksessa ei siis opettajan palkassa ainakaan säästetä. Lisäksi tulee lisäkustannuksia syrjäytettyjen lasten kuljetuksista. Koulurakennuksen kohtalosta ei ole tietoa. Rohkenen epäillä, onko säästö kovinkaan suuri tässä tapauksessa.