Hollolan lukio säilytettävä

Vieras

/ #33 Sivistyslautakunta oikeassa?????

14.10.2010 11:42

Hollolan lukion lopettaminen tarkoittaisi oppilaiden siirtämistä uusiin lukioihin, perinteiden lopettamista ja aineiden/kirjotusten vaikeuttamista. EN TODELLAKAAN KANNATA HOLLOLAN LUKION LOPETTAMISTA! Sivistyslautakunta on laittanut alulle Hollolan lukion lakkauttamisen, ja Hollolan lukio tarjoaa Hollolassa korkeinta sivistystä. On melko yllättävää, että sivistyslautakunta haluaa karkottaa oppilaat heille jo tutusta opiskeluympäristöstä, ekologisesta koulusta, jossa on mahtava opettajakunta ja todella hyvä yhteishenki. Naurettava ajatus siirtää ihmiset opiskelemaan uusiin, suurempiin ja eri opetusmenetelmiä käyttäviin oppilaitoksiin. Matkakulut ja matkojen pituudet kasvaisivat, joillakin oppilailla jos tukia ei saisi. Hollola on toki kasvava kunta, mutta miksi he eivät saisi käydä lukiota omassa kotikunnassaan, budjetointi kannattaa sijoittaa uudelleen, koska muutenkin olisi paljon järkevämpää rakentaa uusi (perus)koulu, jotta sitä voitaisiin tarpeen tullen käyttää muihinkin tarkoituksiin, se myös työllistäisi ihmisiä, kun toisaalta lukion lakkauttaminen aiheuttaisi työpaikkojen vähenemisen! Kannattaisiko mietteä vielä hetken ??