ROVANIEMELLE SKEITTIHALLI!!

Henri Tapio
Vieras

/ #2 edelliseen... ja muutenki :)

15.10.2010 02:23

Tuo nyt on jotenki todella sekava kommentti.

Oletteko te siis sitä mieltä, että tässä meidän hankkeessa ei olisi potentiaalista ideaa? Eikö teidän mielestä nuorison ole tärkeää löytää itselleen oma juttu ja päästä harrastamaan, sekä toteuttamaan itseään mieluisallaan tavalla?
Noin sadasta käyttäjästä ylöspäin koostuva skeittihalli, ikähaarukalla 6 vuotiaista aina kolmekymppisiin, ajaisi aika laajaltikin monen nuoren, kuin vanhemmankin harrastajan etua.
Valitetaan, että nuoret eivät liiku ja ajautuvat "rappiolle", niin tapojensa, kuin kunnonkin vuoksi. Skeittaus kuitenkin tavoittaa aika suuren määrän nuoria, jotka eivät ehkä muuten edes harrastaisi liikuntaa. Skeittausta ei omasta mielestäni urheiluna voi pitää, mutta kyllä sen liikunnallista hyötyä ei missään nimessä saisi vähätellä. Varsinkaan, kun kaupungin liikuntatoimen kanssa ollaan tekemässä mahdollista yhteistyötä.
Lisäksi nyt ei todellakaan puhuta kaupungin pudjettia kaatavasta rahamäärästä, vaan noin viidestä sadasta eurosta koostuvasta vuokra- avusta per kuukausi. Tämä tekisi vuodessa noin 6 000 euroa. Omasta mielestäni 10 000 euroakaan ei olisi liian suuri avustus vuodessa. Varsinkaan, kun mietii paljonko esim. muita liikuntalajeja tuetaan. Ja puhumattakaan mihin kaupunki joka vuosi tuommosia kymppitonneja "heittelee" tuosta vaan. Eikö tämä syksyllä vesisateessa järjestetty ilotulituskin maksanut useita tuhansia euroja. Luulisi nyt muutaman miljoonan budjetista löytyvän 10 000 euroa tukemaan Suomessa koko ajan kasvaa harrastustoimintaa.
Rovaniemen kaupunki voisi ottaa mallia jo lähes jokaisesta muusta kaupungista Suomessa. Monessa kaupungissa on kaupungin ja skeittareiden yhteistyössä järjestetty skeittihalli, joihin on aivan palkattu nuorisotyöntekijöitä hoitamaan tiloja ja valvomaan järjestystä. Lisäksi he ovat pyrkineet järjestämään erillaista toimintaa nuorille,kuten skeittikouluja ja erilaisa tapahtumia, kuten kilpailuita jne.
En lähtisi ollenkaan vähättelemään ja väittämään, etteikö oltaisi hyvällä ja yhteisellä asialla. Rovaniemen kaupunkihan voisi jopa markkinoida ylpeänä itseään tyylinsä mukaan Suomen, ehkä jopa maailman pohjoisimmalla skeittihallilla. Toivottvasti ehkä jo tänä vuonna. Kiitos!