Pro Kirkkoharju

/ #70

15.10.2010 21:05

Hyvä P.Kunnas.

1. Oletko vaivautunut käymään kunnanviratossa kysymässä valtuuston päätöksen pöytäkirjaa jossa sopimukesta päätettiin. Se on virallinen dokumentti joka on kaikkien saatavilla. Virasto sijaitsee keskustassa keskuskentän vieressä!

2. Voisitko yksinkertaiselle selvittää mitä etua on siinä että luovuttaa kaavoitettua maata kuin kuin että maksaa rahalla. Kuntahan myy esim. lukion alueen rakennusliikkeelle joka kehittää alueen ja kunta saa rahat? Onhan kunnalla pörssiomistuksia jotka voi muuttaa rahaksi. Lainaakin Kangasala saa markkinoilta ja korotetuilla veroilla se on helppo maksaa takaisin. Se millä maksetaan ei ole merkitystä. Olet ehkä sekoittanut raakamaan hankinnan vaihdon jossa esim. kaavoitettava metsäalue vaihdetaan metsään jonne ei ole takoitus kaavoittaa.

3. Kirkkoharjulla on useita kerrostaloalueita, lukemattomia pientaloja, kaksi koulua, pururata, vesitorni ym. ja harju on silti (vai juuri se takia?) upea kokonaisuus, eikö?. Uusi alue ei harjua tuhoa varsinkin kun alue on "vain" nuo 12000m2. Kivaahan olisi jos ei mitään enää tarvitsisi rakentaa ja nykyisetkin rakennelmat voisi poistaa.