Turkistarhaus kiellettävä!

Blue

/ #474

24.01.2012 19:56

#470 anteeksi vain, mutta mikä "turkisten kysyntä"? Kyseisellä "luksustuotteella" ei ole tuotantoon nähden kuin naurettavan vähän kysyntää, korkean hinnan,"turhuuden" ja tarhojen järkyttävien salakuvien myötä.  Myös osa ns. tavallisista ihmisistä, ei vain mainitsemistasi "kettutytöistä" kavahtaa turkiksiksi kutsuttuja raatoasusteita, kun tietoa turkisten kyseenalaisesta tuotannosta on saatavilla yhä enemmän. Ja mikä ihme on tämä yleinen käsitys, että Suomessa turkiseläimiä ei ahdeta liian pieniin häkkeihin ja muuten kiduteta? Katso vaikkapa internetistä valokuvia Suomen turkiseläinten oloista ja mietiskele, onko eläimillä niin hyvät oltavat täällä Suomessakaan niinkuin tehotuotantomainostajat väittävät.
Suomi ei voisi omalla tarhauskiellollaan kokonaan lopettaa turkisalaa maailmasta, mutta esim. mainitsemasi Kiinan turkisten ylituotanto todennäköisesti vähenisi, jos Kiinan turkisala ei kilpailisi Suomen (Kiinaan verrattuna hyvin pienen) turkisalan kanssa. Suomenkin turkistarhakielto voisi vaikuttaa ainakin muiden maiden suhtautumiseen turkistehtailuun, epäsuorasti mutta kuitenkin.