Kristitty ei tuomitse rakkautta: homokielteisyys ei kuulu kirkkoon

Vieras

/ #40 Re: Kasvatus on opettanut että kirkon syli on avoin

24.10.2010 21:58

#38: Vetoaminen kirkon ja raamatun oppiin niin että sitä hyödynnetään omissa tarkoitusperissä  kusee kyllä aikanaan kintuille.

Samaa mieltä paitsi silloin kun pohditaan voidaanko joku siunata. Siunaus toimituksena on käytetty vain valittuja tapahtumia varten. Henkilöiden siunaamisessa ei ole estettä, jokainenhan voidaan kastaa ja jokaisele kuuluu rippi. Homosuhteen siunaaminen on kysymys, johon mielestäni yksiselitteinen vastaus on, ettei sitä tulisi tehdä ja koska siunaus perustellaan Raamatulla, olisi siunauksen oltava tuossakin tapauksessa perusteltavissa Raamatulla.

Jokainen on perisyntinen, ei siinä ole eroa. Pyhä Henki auttaa meitä pysymään erossa synnistä. Himokin on ymmärrettävissä synniksi, mutta jotta emme pala himon tulessa, tulee meidän pysyä puolison kanssa. Kukaan ei ole vielä perustellut minulle, että miten siveettömyyden tuomitseminen ei koske samaa sukupuolta olevien parisuhdetta. Asia tulee niin monessa Raamatun kohdassa esille ja se on perusteltu monien kirkkoisienkin toimesta syntinä. On vaikea ymmärtää asiaa, kun kirkkoamme Pyhässä Hengessä johtaneet ovat miettineet ja perustellen kirjoittaneet asiasta moneen kertaan, mutta kukaan ei ole vastaavalla tavalla pohtinut nyt vallitsevaksi kannaksi esitetyltä näkökulmalta vaan vain vastakkaiselta.

Miten parisuhde voisi käsittää muun kuin suvun jatkamisen? En tule uskomaan, että profeetat, Paavali tai heidän ilmaisema käsitys on täysin väärä, he ovat kirjoittaneet Pyhän Hengen vaikutuksessa. Olennainen kysymys on, että miten nämä profeettojen ja Paavalin kirjoitukset on ymmärrettävä siten, etteivät ne ole väärässä? Jos sen pystyy yhtä loogisesti perustelemaan, kuten muut Raamatun kohdat, olen valmis hyväksymään uuden näkökulman, mutta toistaiseksi tulee tunne, että mutulla täällä tuomitaan Raamatun oppi. Kun katsoo allekirjoittaneiden titteleitä, luulisi, että löytyy vankat perustelut, joilla voidaan kertoa, miten profeetat ovat oikeassa ja tämä kantakin. Ei Rakkaus yksin kumoa Pyhän Hengen vaikutusta eikä yhdenkään profeetan puhetta. Odotan vastauksia, mutta ilman perusteltua kantaa minunkin on tehtävä perheeni kanssa johtopäätöksiä, jotta seurakuntayhteytemme säilyy seurakuntaan, jossa Pyhä Henki edelleen vaikuttaa.