Irc-galleria pelkästään irkkaajille!

Lappeenranta

/ #21 Ei aivan näinkään

23.04.2007 20:19

Korjataan. Kyse ei ole kielioppivirheestä, vaan mielipide-erosta, joka taas puolestaan ei ole varsinainen virhe. Molemmilla meillä on oikeus mielipiteeseemme, ja tuskin kumpikaan on varsinaisesti "oikeassa".

Ja mikäli sisäistät nuo aiemmat keskusteluun lisätyt postaukset, niin varmasti, Sannaseni, huomaat, että juuri tästä oli (myös) kyse; gallerian kuulumisesta irkkaajille.

"You like potato and I like potahto, You like tomato and I like tomahto
Potato, potahto, Tomato, tomahto..."

Kyse on siitä, että elämme markkinataloudessa, joka takaa sen, ettei kyseinen galleria tule poistamaan niiden kuvia, jotka eivät "irkkaa" koska rahantulo on muutamaa teiniä ja heidän mielipidettään arvokkaampi asia. Valitettava fakta. Toinen merkittävä asia on, että kyseiset asiat, niin Galleria kuin "irkkaaminenkin" on sekoittunut tavallisen kansan mielessä tarkoittamaan samaa asiaa. Mikäli joku haluaa viettää aikansa "korjaamalla" yleiseksi muodostunutta terminologiaa ja leikkii tyhmää, ettei muka tiedä mistä puhutaan, niin siitä vain. Sen aikansa käytön voi jokainen toki halutessaan valita. Jotkut laskettelevat, toiset istuvat näytön edessä, kolmannet harrastavat kansantansseja ja joku ei vain yksinkertaisesti edes tiedä mistä puhutaan.

Toki asianmukainen terminologia on tarkkaa, ja ammattikieli on kommunikoinnin väline, mutta kuten jo huomattiin, Sannaseni, sinä et tiedä mikä on kielioppivirheen ja asiavirheen tai mielipiteiden ero, ja silti sinä nouset barrikadeille siitä, etteikö joku lappilainen teini saisi kutsua Galleriaa irkiksi tai vaikka tomaatiksi. Hassua vai mitä =)

Olen yhä sitä mieltä, että näiden adressien tilalle, ja en toki väheksy näitä (pienemmälläkin on maailmaa muutettu mutta harvoin markkinatalouden aikana), te "tietokonealan asiantuntijat" voisitte perustaa sen oman fooruminne ja gallerianne. Siinä olisi sitä työsarkaa teillekin, ja saisitte ihan itse päättää millä nimellä siellä mitäkin kutsutaan.