Emme hyväksy Pirttipuron myyntiä

Vieras

/ #11

30.01.2012 22:56

Olin 42 vuotta sitten aktiivisesti mukana lippukunnan toiminnassa, kun nuo Pirttipuron tilat saatiin Otavan Otsojen käyttöön. Tätä ennen kokoonnuttiin Otavan kansakoulun luokkahuoneissa ja säilytettiin varusteita kansakoulun vintillä. Koulu tai kokoushuone on aivan liian steriili ja lattea ympäristö partiotoiminnalle! Partiolippukunta tarvitsee ehdottomasti oman partiohenkisesti sisustetun kokoontumistilansa läheltä luontoa ja varusteille kunnon säilytys- ja kuivatustilat. Otavaa ympäröivä luonto tarjoaa mahtavat puitteet erähenkiselle partiotoiminnalle. Olisi erittäin kohtuullista, että seurakunta ylläpitäisi ja myös kunnostaisi noin loistavalla paikalla sijaitsevaa tilaa partiolaisten käyttöön. Myös nykyisellä kotipaikkakunnallani sekä seurakunta että kunta ovat auliisti antaneet tiloja lippukunnan käyttöön. Partio on ymmärretty tärkeäksi ja tukemisen arvoiseksi osaksi nuorisotyötä. Omassa elämässäni partiovuosilta kertyneet moninaiset kokemukset ja muistot ovat säilyneet kantavina läpi elämän. Kerran Otso - aina Otso!

Juha Heikkinen
Nurmijärvi