Perustulo, nyt!

Tahtoisin tietää millainen olisi maailma ilman rahaa.
Vieras

/ #10 Maksaja?

27.10.2010 19:37

Mitenkäs tämä perustulo, työttömien ei tarvitsisi vaivata työvoimatoimistojen palveluita, sillä kaikilla olisi perustulo. Näin ollen työvoimatoimistoistakertyvät kulut saataisiin suoriltaan jaettua kansalle, kela & sosiaalitomisto voisivat samalla vetää uudenlaisen linjan. Kyllähän sitä vaikeassa tilanteessa oleville jotain apua vielä lisääkin soisi, mutta tämän järjestelmän kautta voitaisiin suoriltaan olettaa että jokainen terve ihminen tulisi toimeen omillaan. Muistaakseni jo muutama vuosi sitten kaverini laskeskeli että pelkästään työvoimatoimiston kustannuksilla & työttömyyskorvauksilla saataisiin jokaiselle suomalaiselle yli 600e/kk perustulo.

Ei aina pidä miettiä suppeasti, omasta näkökulmasta, joskus on hyvä pysähtyä ja katsoa laatikon ulkopuolelta... Ehkä jopa pallon ulkopuolelta, tämän jälkeen voitte jo alkaa hiffaamaan asioitakin. Politiikka itsessään on mennyt säälittäväksi pelleilyksi, kyllä ei väittelyä, ilman että millään on mitään väliä.. Onhan siellä jo herrat tehneet päätökset etukäteen jotka jaetaan sitten eteenpäin.

Entä tulisiko ihmisistä laiskoja, jos tätä rahaa alettaisiin työntää jokaiselle vaikka 800e/kk? Itse uskon että suurin osa ihmisistä haluaa tehdä töitä, useat pitkä-aikaistyöttömät jopa valittelevat kun ei tahdo töitä löytyä mitä haluaisi tehdä, tai sitten yritetään työntää matalapalkkatyöhön, josta saisi sen 200e/kk enemmän käteen, kuin tekemättä mitään. Mikäli jokainen ihminen saisi 600-800e/kk + mahdolliset työtulonsa, tämä kannustaisi tekemään jo pienemmillä tuntimäärillä & matalapalkkatöitäkin, sillä ne kaikki ovat pelkkää plussaa tuloissa.

Avatkaa silmänne hyvät ihmiset.