Mopot 80 km/h

Vieras

/ #181 joo

28.10.2010 16:33

Itdellä oli aikoinaan viri mopo, jarrut riittivät ihan keposesti vaikka nopeutta oli sen 80 ja nuo "vakio" mopot jotka tulee vaikkapa suoraan tehtaalta Espanjassa kulkevat noin 80, kuristettuina sen 50, kokemuksen perusteella kestävät ihan hyvin täystehoisena, 45km/h on naurettava mutta silti en suosittelisi että juuri 15 täyttänyt henkilö ilman mitään kokemusta hyppäisi jonkun täystehoisen värkin puikkoihin, tuossa iässä ajo on aika huolimatonta ja monikaan ei tottelisi nopeusrajoituksia taajamissa..eli lyhyesti sanottuna 80km/h olisi ehkä liian paljon tuolle ikäluokalle, mutta taas 45km/h on aivan liian vähän..mutta tuon 65km/h rajan mistä napsahtaa kevarivero sais nostaa ainakin 70km/h tai poistaa koko paskan sillä aivan vitun typerää että jos MOPO kulki yli 65km/h hän kuljetti silloin MOOTTORIPYÖRÄÄ luvatta, vittu mitä paskaa, henkilö kuljetti silloin selvästi mopoa siihen tarkoitetulla kortilla ;) sopiva rangaistus olisi viedä vain kilvet..siitäkin pitää vaan päästä repimään about 400e mikseivät sitten samantien pistä muutosta autoveroon, jos ajat yli 120km/h kuljetat silloin kilpa-ajoneuvoa ja vastaavasti joudut maksamaan 10000e veroa+menetät ajo-oikeutesi viideksi vuodeksi.