Jämsän Hallin Ilmavoimien Teknillinen koulu on säilytettävä

Vierailija

/ #17 Kokoomuksen Sasin idea

14.02.2012 00:03

Varuskuntien lakkauttaminen on kokoomuksen Sasin idea. Esitys lakkautuksista ei tullut eduskunnan eikä edes puolustusvaliokunnan tietoon ennenkuin se pläjähti uutisten kautta koko maalle. SDP on vahvasti eri mieltä esityksen kanssa asioista. Se on valtakunnallisesti ja maakunnassa korostanut tasapuolisuuden tärkeyttä valtakunnallisella tasolla.

Yllähän näkyy olevankin radion sivulle linkki tästä asiasta. Uutta presidenttiä on kuultava siinä.

"Demarit julkistivat varuskuntalakkautuksia vastustavan kannanoton

Paikallisuutiset |  2012-02-13 07:03:59 |  Pertti Perämäki

SDP:n Keski-Suomen piiri vaatii puolustusvoimien laatiman rakennemuutosesityksen korjaamista. Sen kannanoton mukaan maakunnalle esitetyt leikkaukset ovat raskaita ja niitä on syytä aluepoliittisten vaikutusten osalta tarkistaa.

Demareiden mukaan Keuruulle ja Jämsään on lähes mahdotonta luoda menetettyjä työpaikkoja korvaavaa toimintaa.

Piirihallitus yhtyy eduskunnan puhemies Eero Heinäluoman esiin nostamaan kantaan uuden presidentin kuulemisesta asiassa. Heinäluoman mukaan puolustusvoimien uudistus- ja säästöohjelmasta tulisi kuulla myös uutta virkaan astuvaa tasavallan presidenttiä.

SDP:n Keski-Suomen piiri vaatii Keuruun ja Jämsän julistamista rakennemuutospaikkakunniksi, mikäli puolustusvoimauudistus aiotaan toteuttaa.

ptp"