Pro Kirkkoharju

/ #123 Re: matematiikkaa

31.10.2010 22:03

#121: - matematiikkaa

300€/kerrosneliö on oikea suuruusluokka. Kerrosneliön rakennusoikeuden hinta on yleensä 10-15% asunnon myyntihinnasta. Suurissa kaupungeissa on suuremmat tonttikustannukset. Viimeiset kympit selviävät kaupanteossa. Valtuutetut tietävät päätöstä tehdessään paljonko mikäkin maksaa. On vain kohtuullista että tälläkin palstalla tiedetään mistä puhutaan. Ei ole olemassa hyväntahdontiliä josta maksaa. Veronmaksajat maksavat kaiken. Sen verran tunnen kunnan virkamiesten tekemisistä että maanvaihto ei tule onnistumaan.   Asuntominiseri Jan Vapaavuori, kunnanjohtajamme ja kaavoitusarkkitehti ovat yhteisellä linjalla. Pitää rakentaa tiheään ja vain tiheään ja vain lähelle keskuksia ja jo olemassa olevia palveluja. Kuntastrategiaan ei kuulu tällainen suojelu. Näillä eväillä voisi uudelleen kysyä valtuutettujen mielipiteitä. Kysymysasettelulla saadaan helposti toivottuja lukuja kun ei kerrota kaikkea. Jos kysytään vain kannatatko suojelua, vastauksen tietää jo ennen kysymystä. Helppoa kuin heinänteko.