Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #1778 Sionisti-persun näkemys Israelista ja Lähi-Idän konfliktista

15.02.2012 01:51

Viimeisenä päivänämme tutustuimme Jerusalemin turvallisuustilanteeseen Israelin armeijan entisen tiedottajan Miri Eisenin johdolla.

Jerusalemilla on paljon muutakin mietittävää kuin Lähi-idän konflikti, mutta siihen liittyvät oleellisimmat kysymykset ovat, että mikä olisi kahden valtion suunnitelman mukainen rajalinja? Olisiko Jerusalem jaettu kaupunki vai yhtenäinen, toisen osapuolen hallitsemana? Painotetaanko käytännön tasolla turvallisuutta vai sujuvuutta?

Ennen vuotta 1967 kaikki pyhät paikat olivat Jordanian hallitsemassa Itä-Jerusalemissa, josta tuhottiin kaikki synagogat. Nyt yksi merkittävä synagoga on jälleenrakennettu vanhaan kaupunkiin.

Miksi ennen vuotta 1967 vallinnut rajalinja on kanonisoitu? Eikö voitaisi löytää toimivampi ratkaisu, joka perustuisi nykyiseen tilanteeseen? Palestiinalaisten Yhdistyneille kansakunnille viemässä itsenäisyysjulistuksessa vaadittiin ennen vuotta 1967 vallinneita rajoja. Jokainen Israelissa käynyt tietää, että vaatimus on täysin epärealistinen.

Jerusalemin pyhät paikat voisivat olla kansainvälisessä, mutta ei Yhdistyneiden kansakuntien valvonnassa, sillä YK:n toimintaan Israel ei luota.

Totuus on, että Israelin hallinnassa olevan Jerusalemin pyhille paikoille ovat kaikki uskovat päässeet - juutalaiset, kristityt ja muslimit, joille kaupunki on erityisesti merkittävä.

Israel on antanut arabien hallita Kalliomoskeijan aluetta ja sinne pääsyä, joten ei-muslimeilla ei ole asiaa pyhätön sisälle. Näitä toiveita on kunnioitettu, mutta turvallisuudesta pitävät huolta Israelin armeija ja poliisi, koska alueelta on heitelty kivillä alhaalla Itkumuurin juurella rukoilevia juutalaisia.

On vaikea uskoa, ettei juutalaisten pyhää temppeliä olisi murskattu, mikäli se olisi ollut paikalla Jordanian valtakauden aikana.

Seuraavaksi vierailimme Gazan rajalla, Sderotin kaupungissa, jossa tapasimme pormestari David Buskilan. Vuosina 2001-2010 kaupunkiin ammuttiin yli 8000 rakettia Gazan kaistaleelta, joista suurin osa Quassam 2 -raketteja. Sinä aikana kuoli 11 lasta ja satoja haavoittui, vaikka kaupungilla onkin käytössään sireenillä ilmoittava varoitusjärjestelmä.

Varoitusäänestä on vain 15 sekuntia aikaa mennä turvaan ennen kuin raketti iskee kohteeseensa. Aikuiset ovat tilanteen joten kuten kestäneet, mutta yli 70 prosenttia Sderotin lapsista kärsii mielenterveysongelmista.

Kaupungin talojen yhteyteen on rakennettu yli 5000 turvahuonetta, mikä on maksanut 60 miljoonaa euroa. Ennen raketti-iskuja useat Gazan asukkaat kävivät töissä Sderotissa. Raketit ovat kuitenkin iskeneet myös teollisuusalueelle, jossa palestiinalaiset kävivät töissä. Samalla iskettiin sähkölaitokseen, minkä vuoksi Gaza ei saanut pitkään aikaan sähköä.

Pormestarin mukaan Euroopan unionin Gazaan antamat avustusrahat kanavoituvat valtaa pitävälle terroristijärjestö Hamasille, joka käyttää niitä parempaan aseistukseen. Buskila vaatii, että EU seuraisi tarkemmin rahojen käyttöä, jotta ne menisivät todelliseen kohteeseen.

Israelin armeijan vuonna 2010 suorittaman operaation jälkeen turvallisuustilanne Sderotissa on parantunut, mutta kaupunkiin on silti ammuttu sen jälkeen yli 3000 rakettia.

Saman päivän iltana, kun kävimme Sderotissa, kaupunkiin ammuttiin yhdeksän rakettia lisää.

Seuraavana päivänä kaupungissa vieraili YK:n pääsihteeri Ban Ki-Moon.

Yksi konfliktin syistä on Hamasin ja muiden terroristijärjestöjen kuoleman kulttuuri.

Hamas opettaa Gazan lapsille matematiikkaa kysymyksellä, että "kadulla kävelee kaksi juutalaista. Ammut heistä toisen. Kuinka monta jää jäljelle?"

Neuvottelupöytään päästään kun Hamas tunnustaa Israelin olemassaolon ja lopettaa terroritoiminnan sekä kuoleman kulttuurin.

Konfliktin uhka Lähi-idässä on käsinkosketeltava.

Vierailimme Herzliya-turvallisuuskonferensissa, jossa puhui Israelin armeijan esikuntapäällikkö Benny Gantz, joka totesi, että "Israelin on hyödynnettävä kaikkia kykyjään" Iranin ydinaseohjelmaa vastaan.

Puheen jälkeen kättelin Gatzia ja vaihdoimme muutaman sanan. Hän hymyili vaisusti.

Ymmärrän yhä paremmin, miksi.

Kommentit:

Sitä on Elo nielly kaiken mitä on syötetty Reza Kahillin juttuja myöten.

LOL
Miksi ette lähteneet Länsi-rannalle?
Olisit voinut kysyä; "Miksi aita on rakenettu vain valtatien toiselle puolelle?"

P.S. Sinulle on kerrottu höpöjä, vaikka eihän kuva ole mitenkään mustavalkoinen.
Lähde seuraavan kerran sellaiselle matkalle, jonka järjestää jokin rauhanjärjestö, jossa sekä juutalaiset, että palestinialaiset työskentelevät yhdessä!
Saat paljon objektiivisemman kuvan.

Henry

Simon Elo on näköjään nielaissut siionistien propagandan kokonaan.
On hyvä että perussuomalaisten kritiikitön suhtautuminen Israeliin tulee julki. Soinin ja Essayahin vastaavat mielipiteet tulivat näkyviin jo presidenttikampanjan yhteydessä ja saivat kansan tuomion heikkona vaalituloksena.
Olisi toivottavaa, että muidenkin puolueiden matkalle osallistuneet jäsenet kirjoittaisivat omat vaikutelmansa, niin saataisiin toinenkin näkemys.
Kuka maksoi matkan viulut?

Jälleen yksi kirjansa lukenut kandidaatti, joka on Israelin valtion narraama hyödyllinen hölmö.
Matkailun pitäisi avartaa, vaan ei sitä välttämättä aina tee, tässäkään tapauksessa.
Pöljä mikä pöljä.

"Vierailimme Herzliya-turvallisuuskonferensissa, jossa puhui Israelin armeijan esikuntapäällikkö Benny Gatz, joka totesi, että "Israelin on hyödynnettävä kaikkia kykyjään" Iranin ydinaseohjelmaa vastaan.

Ymmärrän yhä paremmin, miksi."

Ehkä hän oli vain hieman vaivautunut imarteluistasi?

Kuka matkan maksoi ja kuka kokosi delegaation? Keitä nämä matkustajat olivat? Miksi RKP:n ja Vasemmistonuorten edustajia ei ollut matkalla?
Tähän emme ole saaneet Israel-aktivistilta vastausta. Oliko kyseessä tämä suosittuja turistiretkiä järjestävä Mossad?

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…