Eliina ja Matti Försti - menetetty elämänlaatu takaisin

/ #19

24.10.2006 13:47

Ilkka Luoma:

"Suuri pörssinoteerattu rakennusyhtiö kertoi tontin arvoksi vajaat 600.000 euroa, joka muuten sattuu olemaan n. reilut 3 miljoonaa vanhaa mummon markkaa".

Förstien vaatimus sattuu olemaan 3 271 436 euroa, joka sattuu olemaan noin 20 miljoonaa vanhaa mummon markkaa.

Onkohan lisää näitä nimettömiä pörssinoteerattuja yhtöitä, joilta saa nimettömien toimihenkilöiden lähdeviitteettömiä hinta-arvioita?

Lisäksi täydennän tietoja tapaus Försteistä:

Espoon kaupungin mukaan Asemakaavaprosessi alkoi jo 1975 ja nimenomaan Matti Förstin aloitteesta. Hän vaati alueelle - myös oman talonsa päälle - kerrostalokaavan. Hän vaati sinne enemmän rakennusoikeuksia kuin sai 1982 vahvistetuss kaavassa. Förstiä ei kiinnostanut miltä iso talo näyttäisi matalan omakotiasutuksen keskellä.

Ja kuten todettua, sekä 1990 että 1994 Försteillä oli tilaisuus saada maa-alansa itsenäiseksi, mutta eipä vain kelvannut.

"Itsenäisyydestä" ja elämäntavasta Förstit alkoivat parkua vasta kun selvisi, etteivät he saakkaan havittelemaansa liki 3,3 miljoonaa euroa.