Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

/ #865 Re:

21.02.2012 11:16

#851: -

Kiva nähdä taas, kuinka joku aivottomasti yleistää jokaisen alkoholia joskus baarissa nauttivan alkoholisoituneiksi yhdessä lyhyessä ja trollaavassa lauseessa.

Paljon suuremmat ongelmat todellakin saadaan, mikäli Räsäsen esityksen mukaisesti siirretään nuo muutama ongelmainen, jotka sen kahdelta päättyvän anniskelun jälkeen ostaman lestinsä heittäjiltä, taikka juomaan pimeisiin kapakoihin ja tietenkin, myös koteihin juomaan perheensä eteen.

Tällä metodilla, voitaisiin räjäyttää alkoholi ongelma uudestaa aivan uudelle ja järjettömästi kovemmalle tasolle, johon yllättäen olisi sitten taas uskonnollissävytteisen moralisoijan helppo keksiä uusia näennäisesti hyviä ja paperilla kauniita rajoitteita siirtämään kuitenkin tosiasiallisesti alkoholimyyntiä yhä enemmän laittomaan kauppaan, sekä juomista yhä enemmän koteihin.

Tämänkaltainen kehitys ei palvelisi yhteiskuntaa, vaan toimisi masennusta, kurjuutta, syrjäytymistä ja alkoholismia lisäten, sekä kasvattaisi järjestäytyneen rikollisuuden mahdollisuuksia integroitua yhä lujemmin jopa vallankäytön poliittiisiin rakenteisiiin, mistä hyvänä esimerkkinä toimii epäonnistunut ja verinen "huumesota" Meksikossa ja latinalaisessa Amerikassa.

Oman opinkappaleensa asiasta kotimaassa, voi lukea tutustumalla alkoholinkieltolain surulliseen ja väkivaltaiseen historiaan Suomessa.