Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Vieras

/ #869

21.02.2012 11:23

Voisko joku vihdoin perustella miten se kotiväkivalta lisääntyy automaattisesti jos juopotellaan siellä kotosalla? Edelleen juopot osaavat mäiskiä perheenjäseniään turpaan myös kello neljän jälkeen. Ylipäänsä olisi tärkeää ennaltaehkäistä alkoholismia JA väkivaltaa, mutta tästähän Räsäsen aloitteessa ei ollut kyse. Myöskään ei holhoamisesta, vaan poliisin määrärahoista.

Eikä alkkiksen perhe siitä välttämättä onnellisemmaksi tule että alkkis on kotona juopottelun sijasta baarissa juomassa. Lapsellinen ajatus. Kyllä monissa alkkisten kodeissa odotellaan pelolla missä kunnossa sieltä baarista tullaan ja millainen show siitä taas seuraa.

Se ken tahtoo aivan toden teolla juopotella kehittelee kasaan vielä kello neljänkin jälkeen hyvät jatkot joissa kiskotaan viinaksia aamuun asti. Ihan tavallisen suhteen alkoholiin omaava ihminen, jolle baarissa käynti on jonkinlainen illan kliimaksi, tuskin juopottelee neljään asti jos baari on mennyt kiinni jo yhdeltä.

Ei se ihmisen toleranssi vaihtele baarien aukioloaikojen mukaisesti. Jos aloittaa juopottelun aikaisemmin, todennäköisesti myös simahtaa aikaisemmin. Jos aloittaa myöhemmin, todennäköisesti myös simahtaa myöhemmin. Ei se kelloa katso.

Enkä tajua vuorotyöargumentaatiota. Eikös ne vaikeaan aikaan työskentelevät joka tapauksessa joudu halutessaan lähtemään baariin vasta siihen aikaan kun meno on jo useimmilla örvellystä? Sellaisiakin baareja on joissa ei mihinkään vuorokaudenaikaan ole minkäänlaista bilemeininkiä, ts. voi ottaa rauhallisesti pari lasia, mutta nehän juuri ovat niitä jotka eivät muutenkaan ole neljään asti auki. Sepä olisikin freesiä jos sellainen baari jossain päin Suomea olisi, jossa neljään asti olisi rauhallista. En vain vielä ole itse sellaisessa käynyt.