Adressi Päivi Räsäsen ministerinviran puolesta

Vieras

/ #58

22.02.2012 03:07

No voi yhden kerran, ettehän te kommentoijat nyt tosissanne kuvittele kaikkien yökerhoissa viihtyvien olevan rapajuoppoja?
Olen 32, enkä ole koskaan maistanut alkoholia, tupakkaa tai huumeita, mutta pyörin joka viikonloppu 2-3 iltaa yökerhoissa tanssimassa siihen asti kunnes musiikki lakkaa. Enkä ole yksin. Useimmat yökerhojen asiakkaat osaavat ottaa alkoholia kohtuudella, ja käyttäytyvät nätisti. Ihmiset lähtevät yökerhoihin pääsääntöisesti tanssimaan ja pitämään hauskaa. Tottakai joukkoon eksyy aina muutama mätämuna, mutta kaikkia ei voi tuomita yhden ihmisen käytöksen vuoksi. Ja eihän nyt hyvänen aika alkoholisteilla ole varaa kännätä yökerhoissa, joissa yhden oluen hinta on siinä 5-6e kieppeillä.
Ajatuksena suomalaisten juomisen hillitseminen on hyvä, mutta tämä Päivin ehdotus on kaikkea muuta kuin oikea keino. Poliisia työllistävät suuresti heille tutut alkoholisoituneet ja yhteiskunnasta syrjäytyneet reppanat, joiden auttaminen hoitoon vähentäisi heti poliisien työtä. Alaikäisten ryyppäämiseen ei yökerhojen aukioloajat vaikuta laisinkaan, ennemmin pitäisi painottaa vanhempien vastuuta lastensa menemisistä. Tadaa, tämäkin vähentäisi poliisien hommia. Jos ihmisiltä viedään turvalliset ja lailliset sosialisointi- ja juomapaikat, he siirtyvät julkisille paikoille ja yksityisasuntoihin rellestämään. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että parempi kun mölyävät yhdessä määrätyssä (ja sallitussa) paikassa eivätkä esim klo neljän jälkeen aamulla seinänaapurissani.