Adressi Päivi Räsäsen ministerinviran puolesta

?

/ #99 ?

22.02.2012 22:39

Olen osittain samoilla linjoilla. Ihan kiva, että adressi kyseenalaistaa järjettömän vaatimuksen Räsäsen erosta. Eduskunnasta löytyy huomattavasti pahempia rikollisia. Räsänen on myös itse ehdottanut tyhmempääkin. Tässä on kuitenkin takana hirveän hyvä ajatus, joka tosin käytännössä ei taida toimia. Suomalaiset ilmeisesti aktivoituvat pelkästään, jos viinanjuontiin puututaan. Ei kuitenkaan ole totta, että rattijupumusten määrä olisi lisääntynyt merkittävästi. https://docs.google.com/viewer?pid=bl&srcid=ADGEESib9omZwM5ZaR7oeOizX-X37qzzMHbpg4Tr3WTYuuBZsFYTtIaEHtE0daHI6QFFtOlx_mjUo440Lc8qmCsb6RDkd0ZIdsmA4QETb3BqyX-4sbmohKO-hs9e-gKprrZ1_pQgAz_-&q=cache%3ASK2_po8yV0AJ%3Awww.liikenneturva.fi%2Fwww%2Ffi%2Ftutkimus%2Ftutkimusmonisteet%2Fliitetiedostot%2FRattijuopumus_Suomessa.pdf%20&docid=c3b9863900e6618c5c299babc6bd3dba&a=bi&pagenumber=9&w=800 Maistelleiden osuus sen sijaan on kasvanut. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, sillä yhden tai kahden alkoholiannoksen juominen ei vaikuta onnettomuusriskiin tai edes kenenkään terveyteen. Suurin osa myös suhtautuu kielteisesti päihteisiin liikenteessä. Varmasti myös suuri osa itse rattijuopoista.