Mikkeli-lisä

Vieras

/ #3 Hei keijo kuule!

15.11.2010 21:05

Mikkeliä tuskin pelastaa muuttoaallolta enää mikään kunnanvaltuuston päätettävissä oleva teko.

Huomauttaisin myös että lapsiperheissä niitä työhön halukkaita vasta onkin. Ei ne lapsettomat ja sinkut ole ainoita ketkä työssä käy. Jos tänne halutaan lisää yrityksiä, niin onko jonkun logiikan mukaan yrittäjät lapsettomia ja siten tätä tukea tarvitsemattomia.

Mikkeli on hyvää vauhtia senilöitynyt niin väestöltäänkin kuin päätösten linjauksissakin. Jo vaudissa oleva muuttoliike perheellisten nuorten keskuudessa varmasti ei hidastu tämän päätöksen myötä.

On totta ettei tälläiset tukiratkaisut ole perustavanlaatuisesti kulmakiviratkaisuita, kuten on väestön työtoimenkuvaa vastaavien työpaikkojen järjestäminen, mutta muuttoliikkeeseen sillä on varmasti vaikutusta, jolla työpaikkojen järjestämiseen saataisiin edes peliaikaa. Kuitenkaan näitä työpaikkoja ei käytännössä taida olla tarkoituskaan järjestää, jolloin ratkaisuhan on ihan OK.

Tuo tukiratkaisu varmasti tiukoilla eläville lapsiperheille on muuttopäätöstä tehdessä voimakkaasti suuntaa antava. Siitä huolimatta korkeastikoulutettujen on tästä kylästä hankala löytää töitä, joten viimeeksi mainittuun koulukuntaan tuella tuskin on vaikutusta.

Kaikesta päätellen tämä kylä on siinä jamassa joka tulee ruokkimaan poismuuttoa, eikä sitä akselit ym vekseliratkaisut pelasta.