Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #755 Re: Re: Re: Uusi kansanäänestysidea:

05.04.2012 13:53

#753: N.N - Re: Re: Uusi kansanäänestysidea:

Kyllä lait pitää olla olemassa ennen kuin vahinko on tapahtunut

Ydinvoimayhtiön muu omaisuus on käytännössä se ydinvoimala. Ja vakavan onnettomuuden jälkeen ydinvoimalalla ei ole mitään arvoa. Siihen pitää päinvastoin pumpata miljardikaupalla rahaa, että saa vahingot pysymään edes jotenkuten hallinnassa. Eikä vahingot pysy hallinnassa silloinkaan

5 miljardilla ei uusia ydinvoimaloita rakenneta. USA Georgia ydinvoimaloiden arvioidaan tulevan maksamaan yli 20 miljardia dollaria, ja esim. Fennovoima suunnittelee vielä isompaa ydinvoimalaa kuin Georgiassa.

Oli niin tai näin, Olkiluoto3 viivästykset maksavat myös TVO:lle. Ja itse kyllä epäilen, ettei TVO:ssa, Fennovoimassa tai Fortumissa osata laskea ydinvoimalaprojektin kannattavuutta. Tai sitten ajatellaan, että mitäpä väliä sillä on kun Solidium kuitenkin pumppaa miljardeja veronmaksajien rahoja projektiin. Taikka tehdään kuten aina ennenkin, nostetaan sähkönhintaa niin paljon, että saadaan projekti jotenkuten kannattavaksi