Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #768 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uusi kansanäänestysidea:

06.04.2012 15:02

#766: tifoso - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uusi kansanäänestysidea:

Olet väärässä jälleen. Jos energiasta tuotetaan suurin osa tuulivoimalla, pitää tuulivoimakapasiteetti ylimitoittaa joka tapauksessa. Tällöin ylikapasiteettia kannattaa käyttää juuri hiilidioksidin muuttamiseen polttoaineeksi. Jos taas biovoimalla on suurin osuus, niin silloin voi olla kannattavaa rakentaa tuulivoimaloita pelkästään hiilidioksidin polttoaineeksi muuttamista varten. Hiilidioksidin pumppaamisessa meren pohjaan ei ole mitään järkeä

Ja hiilivedyt on ratkaisu, joka on tarjolla tänä päivänä. Parempi ratkaisu hiilidioksidin hyötykäyttöön voi olla sen elektrolyysi, jossa hiilidioksidista valmistetaan hiiltä ja happea sähkövirralla. Hiilen voi käyttää energiaksi uudelleen

Ja vety ei todellakaan ole ainoa vaihtoehto energiavarastointiin. Wikipediasta voi katsoa toistakymmentä eri vaihtoehtoa tähän. Niinkin yksinkertainen asia kuin paineilma on vety-polttokennoa halvempi ja tn. myös tehokkaampi energiavarasto

Eikä energiahyötysuhdetta kannata käyttää tuulivoimaloiden kanssa, koska energiahyötysuhde on suurinpiirtein generaattorin hyötysuhde, mikä ei kuvaa käytäntöä ollenkaan. On parempi puhua tehohyötysuhteesta, ja energiavarastot ovat silloin paras keino hyötysuhteen parantamiseen