Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Etelän L4
Vieras

/ #113 Vitosen mies tekee kympin vahingon, näinhän sitä sanotaan

22.11.2010 17:54

Suomessa ei ole onnistuttu yhdessäkään ensihoidon kilpailutuksessa, ja tästä on esimerkkejä vaikka kuinka paljon - Kainuu, Pohjois-Savo, Etelä-Suomi, Keski-Suomi, Pohjois-Pohjanmaa jne ( Googleen ensihoitopalveluiden kilpailutus + valitukset). Miksi Tornio lähtee tekemään tällaisen hölmöyden? Uusi terveydenhuoltolaki tekee tuloaan jossa sairaanhoitopiirin on tehtävä ensihoidon palvelutasopäätös alueen kuntia kuultuaan. Lain tullessa voimaan 1.5.2011 ja siirtymäajan päättyessä ensihoidon osalta 31.12.2012 saattaa Torniossa olla puurot ja vellit sekaisin pahemman kerran. Mikäli ensihoidon palvelutasopäätös toteutetaan todellisten ensihoidon asiantuntijoiden toimesta, ollaanko varmoja kuka ensihoitopalvelut kykenee ja haluaa näillä ehdoilla toteuttaa? Mikäli tulevan lain henkeä sekä kirjainta halutaan toteuttaa, on ainoa järkevä ensihoitopalvelun tuottaja shp itse. Miksi tulossa oleva hyvä lakimuutos halutaan pilata hosumalla ja huonolla asioiden valmistelulla / päätöksenteolla?

Eikö Tornion päättäjillä ole halua pitää rahavirtaa oman kaupungin sisällä, vaan mieluummin ojentaa sen sijoitusyhtiövetoiselle organisaatiolle?

Titteli nimikyltissä ei tee virkamiehestä asiantuntijaa, kuten ei paikka luottamushenkilönä kunnallisessa päätöksentekojärjestelmässäkään.