Ota Vastaa Kallein Lahja Rahatta Hinnatta!

Juhani Starczewski
Vieras

/ #9 Hotelli pyörsi päätöksensä - Raamatut sittenkin huoneisiin

16.04.2012 18:38

Hotelli pyörsi päätöksensä - Raamatut sittenkin huoneisiin

Kuva: Heiskanen Sami

Hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen (oik.) esitteli Jyväskylän Lutakon Sokos Hotel Paviljongin huoneita tammikuussa. Vieressä Seppo Kolho.

17:54

Keskimaa lupaa sijoittaa Sokos Hotel Paviljongin jokaiseen 170 huoneeseen Raamatut. Uusi hotelli avataan Jyväskylän Lutakkoon kesäkuussa.

Sokos Hotel Paviljongin aikeista olla varustamatta huoneita Raamatuilla virisi vilkas keskustelu Keskisuomalaisen verkkosivujen keskustelupalstalla. Myös Keskimaan edustajiston jäsen, kaupunginvaltuutettu Juhani Starczewski (kd.) otti asiaan kantaa valittelemalla "jumalattomuutta", josta hotelliraamattujen torppaaminen on oire.

– Keskustelulla oli suuri vaikutus päätökseemme. Saimme asiasta paljon palautetta, Sokos Hotel Paviljongin hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen kertoo.

Nirkkosen mukaan Raamattuja ei ole määritelty Sokos Hotels -ketjun huonemäärityksissä osaksi huoneen varustelua. Tämän takia Raamattuja ei alkuperäisen linjauksen mukaan olisi sijoitettu uuden hotellin huoneisiin.

Nirkkonen odottaa, että Raamatut lahjoitettaisiin hotellille. Hotelleihin Raamatut jakaa kristillinen järjestö Gideonit, joka ei peri maksua jakamistaan Raamatuista.

Nirkkonen totesi Keskisuomalaisen Kaupunkilainen-liitteessä pääsiäisviikolla julkaistussa jutussa, että yli satavuotias perinne hotellihuoneen pöydänlaatikoihin hankittavista Raamatuista saisi katketa, sillä tasapuolisuuden nimissä huoneisiin olisi Raamattujen ohella hankittava myös muiden valtauskontojen pyhät kirjat kuten Koraanit.