Tupakka kieltoon Suomessa

Turku

/ #10

12.06.2007 15:41

En väitä et tupakka pitäs kieltää mut sitä vois silti rajottaa edes sillee et olis alueit mis ei sais polttaa. Tai toisin päin et olis alueet mis saa polttaa, koska kuten joku ylempänä mainitsi et tupakka tappaa myös monta semmost ihmist jotka ei polta. Siin "savus" vai miks sitä sanotaankaa mitä tupakoitsija vetää sisäänsä on vähemmän kaikkii vaarallisii ainet ku siin mitä siit tupakan toisest pääst tulee. Eli sivulliset siin vaaras on. En tiedä kuimmoni on huomannu mut ainaki tääl turus on bussipysäkeil polttaminen kiellettyy eikä oo kauheen kivaa olla siin samal pysäkil jonku kans ketä polttaa ku en erityisemmin siitä tupakansavusta pidä.

Mul on monta kaverii ketkä polttaa ja mul on ihan sama polttaako vai eikö polta mut kun ne polttaa ni sitä ei tarttis tehä siin mun nenän edes. Mielummin kuolisin siihen et ite poltan ku siihen et toiset polttaa.

Bussipysäkkien lähiympäristöön kattoo ni huomaa että ihankuin tumpakantumpeista olis syntyny uus rikkaruoho, kyllä niitä aikas paljon sieltä maasta usein löytyy. Ylimääräst roskaamistahan se on, mutta omasta kokemuksestani olen huomannut että usein niit roskiksia ei oo siellä mis niit eniten kaipais.

Lisään sen verran, että vaikka en ite polta uskon silti sen et tupakast irtipääseminen on yks vaikempii asioit maailmas. Tosin se riippuu paljon ihmisest ja sen hetkisest elämäntilanteest, et ehkä kaikkein synkimpinä aikoina sitä tupakkaa menee eniten koska siit saa paremman olon, tai näin muitten kokemusten perusteella luulisin.

Eli näitä haluaisin: Alueet jossa saa polttaa, ettei sivullisille koituisi ylimääräisiä vahinkoja muiden polttamisen seurauksena (ja me savuttomat voisimme nähdä sen verran vaivaa kiertääksemme nuo savulliset alueet), tai jos edellinen ei onnistu, voisivat tupakoitsijat vaivautua kävelemään viitisen metriä bussipysäkiltä poispäin polttamaan sen tupakan ettei muut kärsisi, sekä enemmän roskiksia, eikä pelkästään tupakantumppien taki vaan yleisen puhtauden vuoksi.

En allekirjoita adressia koska kunnioitan tupakoitsijoita, mutta tämän verran neuvoksi; kyllä sitä lopettamista kannattaa ainakin kokeilla.