Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

muualta tullut
Vieras

/ #244

28.11.2010 04:15

Halvempi tarjoushan on helpompi tehdä jo kun lasketaan entisten työntekijöiden lomasijaisten palkkakulut, tulee siitä iso miinus loppusummaan. Vielä jos mennään HES:n malliin, luvataan kunnalle ilmaiset X-keikat ja kielletään työntekijöitä tekemästä X-keikkoja, säästää kunta ja kyllähän KELA ne kyydit maksaa.

Lisäksi minua kiinnostaa, mistä MedGroup työntekijänsä hankki, jos eivät ole paikkakuntalaisia. Itsekkin työpaikasta kiinnostuin ja olin yhteydessä, vastaus oli, että "emme palkaa muualta tulleita, niistä on huonoja kokemuksia".
Sikäli mielenkiintoista, itse olen ollut sairaankuljetustyössä hetkenaikaa sekä Torniossa että Tervolassa. Tervolassahan varmasti riittää, niitä ei muualta tulleita, hoitotason sairaankuljettajia ;)
Itse työskentelen terveyskeskuksessa jossa uuden kilpailutuksen myötä AttendoMedonen tilalle toimijaksi tulee Mediverkko ja kaikilla oli edessä irtisanominen, puuttui TEHY asiaan ja vuodenvaihteessa tapahtuukin liikkeenluovutus, vanhat työntekijät siirtyy, palkkoineen ja lomineen. Luulisi, että kunnatkin jatkuvine kilpailutuksineen, heräisivät jo työntekijöiden asialle.