sosiaaliviranomaiset aiheettomista huostaanotoista vastuuseen

Vieras

/ #45

14.05.2012 12:18

Koulut, neuvolat ym. ovat kiireisiä, ihmisiä on töissä näissä vaikka minkälaisia jo pelkkä lapsen kiusatuksituleminen koulussa laitetaan perheen "piikkiin", ja koulu tekee lastensuojeluilmoituksen "omalla" tavalla. todista siinä että lastasi kiusataan jopa koulumatkalla (ei lapsi tätä helpolla myönnä koska pelkää tulevansa enemmän kiusatuksi), vanhempien puheistakaan ei välitetä (ei edes yhteyden otoista kouluun), kotiapua eivät perheet saa ja "normaali" elämä on kunkin esim. lastenvalvojan silmissä, kotona usein ei käydä ym. Ei (ainakaan Helsingissä) aikaa ole perheille, huostaanotolla siis päästään "vähemmällä" työllä. Sitä tukea on saatavilla perheisiin vain siten kuin lastensuojelu päättää ja siellä päättäjinä ovat ihmiset jotka katsovat lähinnä omalta kannaltaan asioita. Lastensuojelu ilmoitus säilyy myös aina, joten jos joku vaikkapa "katsoo" ettei kaikki ole kunnossa tämä ilmoitus säilyy ja pysyy. Perheet ovat usein myös yksin ja joutuvat puolustautumaan näitä viranomaisia vastaan, vanhempien kun on todistettava asioiden oikea laita. onneksi on kuitenkin olemassa henkilöitä kuten varatuomari Leeni Ikonen, hanellä on lakien ym. tuntemus, nämä lapsia koskevat asiat kun viranomaisia "vastaan eivät ole "helppoja" ja jaksaminen tilanteessa saattaa olla melkeinpä mahdotonta. Suomessakin saisi/pitäisi olla enemmän lastensuojelu lakeihin perehtyneitä lakimiehiä.Kohta pitäisi ollaolemassa " perheiden" suojelu.