Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #885

05.06.2012 06:50

Olinpa joskus Ydinvoiman puolella. Mutta en enää kun tietoisuus aiheesta on lisääntynyt. Uskomatonta kuinka yksipuolisesti infoa kansalle syötetään ja luulinkin median olevan lahjomatonta suomessa vielä pitkälle 2000 luvulle, mutta sekin illuusio on särkynyt. Vasta kun on asunut ulkomailla ja päässyt vertaamaan suomen uutisia muiden maiden uutisiin, on ollut hätkähdyttävää kuinka tiukasti kaikki valtamedia suomessa pitää samaa agendaa. Nykyisin ei hesaria sun muuta tule luettua kuin vertailu mielessä ja kaikki oikeasti tärkeä verkkomediasta.

Jenkeissä on käytettyä ydinpoltto ainetta sekä pommien teosta ylijäänyttä moskaa kipattu onkalon tyyppisiin tunneleihin (monessa oli paremmat turvarajat kuin onkalossa). Mutta eipä tehdä niin enää!! Siellä on nyt paniikki päällä kun jäte tuottaa ikäviä yllätyksiä vuosia sen jälkeen kun kaiken luultiin olevan "OK". Poistaminen ei onnistu joten kalliilla menetelmällä yritetään ostaa aikaa kaivamalla tunnelin ympärille absorbio levyjä.

Kuinka moni tiesi brittien ja ranskan uusista ydinjäte laista? Eli maa joka myy heille polttoainetta täytyy ottaa myös jätettä vastaan. Joten huomaatteko ison kuvion. Yhdessä onkalon valmistumisen ja uraanin kaivamisen kanssa, nämä rötösherrat saavat syyn täyttää onkalon muualta maailmasta tulleella jätteellä. Vaikka säilytyksen on luvattu olevan vain suomalaista jätettä varten. Tällä tavalla tuhotaan pohjolassa elin mahdollisuudet sadoilta ikäpolvilta kun pohjavedet saastuvat. Ei ne säteilevät jätteet kauaa pysy tunnelissa. Hautapaikkojen suojaksi kaavailtu bentoniitti haurastuu hyvin pikaiseen niin syvällä vallitsevissa suolaisissa olosuhteissa. Ja uraani vesi liukoisena taas pääsee pohjavesien mukana leviämään ja kauas.