Vaatimus julkishallinnon laitoksille yhteistyön lopettamisesta Kustannusosakeyhtiö Koivuniemen kanss

Vieras

/ #36 Re: Asia on tutkittava perinpohjin

06.12.2010 15:44

#35: Hyvää itsenäisyyspäivää! - Asia on tutkittava perinpohjin Kyllä näillä Kelalla, Verohallinolla, Tullilla ja muilla, jotka tietävät olevansa asiakkaina tämän Koivuniemen konsernissa on todella mielestäni vastuu siitä, mitä olemme rahoittamassa me kaikki. Ehdotuksia, miten varmistamme, että asia ei hautaudu ja unohdu jonnekin, vaan joku ottaa asian todella selvittääkseen?

Ehdotuksiin, kaikissa viranomaisissa on velvollisuus vastata esitettyihin kysymyksiin esitetyssä muodossa. Jokaiselle päättävälle viranomaistointa hoitavalle taholle kirje tai sähköposti, jossa pyytää perustelemaan tuon käyttö sen täysin väärästä toiminnasta huolimatta.

Siellä viranomaisissa ostajat, kuten muut tahot ovat vastuussa, että lakia noudatetaan, vaikkei rikkomus koskisi hänen alaa. Kyllä ostojen pitäisi pysähtyä tai viranomaisia voi haastaa, jos eivät pysty perustelemaan. Jos viranomainen tietää väärinkäytöksistä, heidän on pyydettävä selvitys taholta ja tarvittaessa pystyvät saamaan virka-apua, joten toimettomuutta viranomaisilta ei tarvitse hyväksyä. Jos eivät itse voi tehdä päätöstä ostamattomuudesta, silloin se on heidän esimies, jolle on päätös vietävä, kun tietävät väärinkäytöksistä, jonka on yhtä lailla puututtava tai vietävä asia eteenpäin. Viimeisenä, jos poliittiset ratkaisut eivät anna mahdollisuutta viranomaisen muulle ratkaisulle, päätös voidaan alistaa vaaleilla valituille. Ei ole olemassa tilannetta, että viranomaisen olisi tehtävä väärä päätös, niitä vaikeita, ristiriitaisia ratkaisuja varten on valtuustot ja muut demokraattiset elimet.

Viranomaisilla päätöksenteko on vain siinä määrin, kuin hänelle delegoidaan poliittisilta tahoilta valtaa. Yksikään ostaja ei joudu ostamaan Koivuniemeltä mitään, vaikka mitä olisi päätetty, vaan hän voi viedä asian eteenpäin sille taholle, joka on delegoinut päätöksen, ja osoittaa, että tuossa tilanteessa poliittiset ratkaisut olisi mietittävä uudestaan.