Siuron terveysasema ja sen palvelut säilytettävä!

Vieras

/ #20 Siurolaiset valittajia -kirjoittajalle

07.12.2010 15:31

#4: Siurolaiset valittajia! -

Ehkä sinun mielestäsi Siurolaiset valittavat turhasta, mutta täällä ei bussit kulje yhtään sen useammin kuin Tottijärvelläkään. Lähde nyt pitkän matkan linja-autolla vaunujen kanssa kuskaamaan lasta Nokialle kun joutuu vaunut laittamaan bussin alle ja ottamaan lapsen syliin bussimatkan ajaksi.

Siuro kasvaa koko ajan hyvää vauhtia asukasmäärältään ja mitä enemmän tulee lisää asukkaita, sen tarpeellisempi terveysasema on tällä kylällä. Sitä kun ei pelkät Siurolaiset tarvitse, vaan myös Linnavuoressa asuvat. Linnavuoreen rakennetaan koko ajan lisää omakotitaloja, jossa asuvat isot perheet. Jokaisella vähän isommalla kylällä kuuluisi olla terveysasema lääkäreineen (1 tai 2) ja sairaanhoitajineen. Neuvola on onneksi toistaiseksi pysynyt tuossa, mutta jos koko pulju lakkautetaan, lähtee neuvolakin ja maailman paras neuvolantäti siirtyy täten Nokialle.

Itselläni henk. koht. ei ole ongelmaa kulkea Nokialle, kun on auto, mutta kaikilla ei autoa ole ja paljon asuu vanhuksia ja pienten lasten vanhempia tällä kylällä. Lapsimääräkin kasvaa huikeaa vauhtia!