Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #916 Re: Re: Re: Re: ydinvoima

14.06.2012 20:23

#913: PauliJ - Re: Re: Re: ydinvoima

Nuo luvuthan ovat mielestäni epäilyttävän pieniä suhteutettuna Japanin 127 miljoonan väestöön, josta jokaisen on kerran eläissään kuoltava ja säteilyaltistus jatkuu sukupolvien ajan(jos nyt joku japanilainen haluaa synnyttää lapsia saastuneeseen maahan kantamaan mukanaan annosmittaria ja käymään kilpirauhaskontrollissa)...ja mielestäni ne ovat epäilyttävän pieniä yksikertaisesti siitä syystä,että  teoreettisella oletuksiin perustuvalla laskentamallilla ei pitäisi päästä noin pieniin lukuihin suhteessa lähtöaineistoon eli siis epäilyttävän suureen tarkkuuteen,siis jos halutaan olla rehellisiä ja realistisia...ja myöskään nuo Tsernobylin aiheuttamat nelinumeroiset syöpäkuolemaluvut eivät voi perustua mihinkään uskottavaan laskentamalliin , vaan ne sisältyisivät virhemarginaaliin. Yksistään 600 000 likvidaattorin joukosta yli 10 % on jo kuollut ja 165 000 vammautunut, yhteensäyli 30%...tämä porukkahan koostui nuorista varusmiehistä ja sotilaista...noin pitkän kitumisen jälkeenhän ydinvoimaa ei näistäkään kuolemista voi syyttää...?

Ps. Ydinvoimateollisuus ei koskaan kritisoi WHOn lukuja...?