Elävä keskusta ilman toriparkkia

Vieras

/ #59

27.06.2012 22:40

Niin Turussahan on mm. Skanssin kauppakeskus. Parkkipaikat ovat täysin ilmaisia siellä. Louhi ei elä pyhällä hengellä, vaan maksua halutaan parkkipaikoista. Ei toriparkkikaan pyhällä hengellä tule elämään. Se on vaan niin että ihmiset valitsevat hinnan perusteella paikkoja, ja ilmaisia ei pystytä milloinkaan rakentamaan keskustaan. Jos parkkipaikoista tehtäisiin ilmaisia, niin tottakai liikkeet joutuisivat ottamaan tuotteiden hinnoissa huomioon sen ja taas vaaka kallistuu Skanssille ja Myllylle. Olen kerran käynyt Louhessa ja järkytyin sen hinnoista, ja toista kertaa en ole mennyt. Taidat olla varakkaan puoleinen turkulainen? Ehkä kokoomus taitaisi olla parempi sinulle puolueena? Oletko käynyt katsomasa Puutoria? Siellä on "pieni" autoramppi pilannut torin, ja kukaan turkulainen ei voi väittää Puutoria kauniiksi. Puutorinkaan parkipaikan hintataso ei houkuttele. Torin rakennuksia pitää siistiä ja torin yleisilmettä parantaa. Se on selvä. Turun väkiluku ei ole lisääntymässä, niin että sillä voitaisiin perustella parkkipaikkojen tarvetta. Helsinki on järjestänyt kunnolliset etäparkit, joissa hintataso on kohtuullinen, miksi Turku ei voisi tehdä samoin? Ei Louhenkaan laajentaminen ole ainoa vaihtoehto.