Ei pakkorokotuslaille

/ #392 Onkohan

15.12.2010 00:07

Sikainfluenssarokote Pandemrix:n sisältö:

- 3,75 ug inaktivoitua, pilkottua influenssavirusta, joka sisältää kananmunissa tuotettua antigeenia A/Kalifornia/7/2009 (H1N1)v-kaltaisesta viruskannasta (X-179A) vaikuttava aine
- 10,69 mg skvaleeni tehosteaine
- 11,86 mg DL-alfa-tokoferoli (E-vitamiini) tehosteaine
- 4,86 mg polyoksietyleenisorbitaanimono-oleaatti (polysorbaatti 80) tehosteaine
- 5,00 ug tiomersaali (elohopeayhdiste) säilöntäaine
- ovalbumiini
- formaldehydi
- gentamysiinisulfaatti
- natriumdeoksikolaatti
- oktoksinoli-10
- natriumkloridi
- dinatriumvetyfosfaatti
- kaliumdivetyfosfaatti
- kaliumkloridi
- magnesiumkloridi
- vesi

* Polysorbaatti-80: Polysorbaatti 80 eli polyoksietyleenisorbitaanimono-oleaatti on nonioninen pinta-aktiivinen aine.

Vuonna 1984 Yhdysvalloissa 38 keskoslasta kuoli E-Ferol-ravintolisän aiheuttamiin komplikaatioihin (maksan ja munuaisten vajaatoiminta, keuhkotoiminnan huononeminen, trombosytopenia ja askiteksen hengenvaarallinen oireyhtymä). Myöhemmissä tutkimuksissa selvisi, että komplikaatiot johtuivat injektoitavan ravintolisän sisältämästä polysorbaatti 80:sta ja dl-alfa-tokoferolista.

Vuonna 1993 tehtyjen eläinkokeiden perusteella polysorbaatti 80:n on epäilty aiheuttavan lapsettomuutta.[3]

Vuonna 2007 tehdyissä eläinkokeissa raskaana oleville rotille annettu polysorbaatti 80 alensi selvästi syntyneiden poikasten painoa.[4]

*Tiomersaali: Tiomersaali (thiomersal, thimesoral) on orgaaninen elohopeayhdiste (etyylielohopeatiosalisylaatti), joka sisältää 49,6 painoprosenttia (!) elohopeaa. Sitä käytetään estämään bakteerien ja sienten kasvua eli säilöntäaineena(1).

Elohopean myrkyllisyyteen vaikuttaa suuresti sen olomuoto: metallinen (kiinteä) elohopea on vähemmän myrkyllistä kuin höyrymuodossa oleva (hengitetty) elohopea. Orgaaniset elohopeayhdisteet, joihin mm. tiomersaali kuuluu ovat kuitenkin kaikkein haitallisimpia. Metyylielohopean on todettu olevan voimakas hermostoon vaikuttava aine (!). Tiomersaalin elohopean arvellaan yleisesti muuntuvan etyylielohopeaksi, ja vaikka tämän aineen vaikutuksista tiedetään vähemmän, se voidaan oletaa jokseenkin yhtä myrkylliseksi kuin metyylielohopea.

*Natriumdeoksikolaatti: Xn – Haitallinen
R22: Terveydelle haitallista nieltynä.
R36/37/38: Ärsyttää silmiä, hengityselimiä ja ihoa.
Muut vaarat: Voi aiheuttaa silmien sidekalvon ärsytystä. Aiheuttaa ihon ärsytystä. Pitkäaikainen tai toistuva ihokosketus voi aiheuttaa ihotulehduksen. Suurempien määrien nieleminen aiheuttaa vatsakipuja, ripulia ja oksentelua.

Myrkyllisyyteen liittyvät tiedot:
Välitön myrkyllisyys: Tuote on terveydelle erittäin haitallista nieltynä. (kirjoittajan huom: myrkytystietosivustolla huomautus, että ko. aine on jopa hengitettynä hengenvaarallinen, nieltynä ensiapuna min. 3 juomalasillista vettä ja ensiapuun)

*Formaldehydi: Formaldehydi on väritön kaasu, jolla on pistävä ja tukahduttava haju. Toistuva altistuminen formaldehydille voi aiheuttaa silmien ja nenän kroonista ärsytystä. Suuret pitoisuudet voivat ärsyttää myös alempia hengitysteitä, ja yksittäisissä tapauksissa on kuvattu astman kaltaisia oireita. Toistuva ihoaltistus voi aiheuttaa allergista ihottumaa. Formaldehydi aiheuttaa nenäsyöpää rotilla (1).

Formaldehydin vesiliuosta käytetään teollisuudessa tekstiilien, tekosilkin, kosmeettisten tuotteiden, lateksin, fenoli-, urea-, tiourea- ja melamiinihartsien, selluloosaestereiden ja räjähdysaineiden valmistukseen. Suomessa formaldehydin vesiliuosta käytetään pääasiallisesti hartsien valmistukseen.(1).

Formaldehydiä käytetään myös ruumiiden palsamointiin (2).

Formaldehydi aiheuttaa hengitystieärsytystä sekä astmaa ja on ilmeinen karsinogeeni eli syöpää aiheuttava aine (3).

*Gentamysiinisulfaatti: Gentamysiinisulfaatin on todettu aiheuttavan ototoksisia ja nefrotoksisia haittavaikutuksia. Ototoksiset haittavaikutukset ilmenevät sisäkorvavaurioina ja nefrotoksiset haittavaikutukset munuaisvaurioina. Vaurioille herkkiä ovat erityisesti sikiöt ja vastasyntyneet, etenkin keskoset, sekä potilaat, jotka kärsivät munuaisten heikosta toiminnasta, nestetasapainon häiriöstä tai aliravitsemuksesta.

Gentamysiinisulfaatilla on havaittu myös seuraavia haittavaikutuksia: ihottuma, kutina, kuulohäiriöt ja sisäkorvavaurio, johon liittyy pahoinvointi, huimaus ja tasapainohäiriöt. Valkuaisvirtsaisuus, seerumin kreatiniini- ja ureapitoisuuden nousu, nokkosrokko. Poikkeavia maksa-arvoja ja verenkuvan muutoksia, jotka voidaan todeta ainoastaan verikokeesta.

Gentamysiinisulfaatti saattaa aiheuttaa huimausta ja pyörrytystä. Tämän vuoksi on syytä välttää autolla ajamista tai tarkkuutta vaativien koneiden käyttöä gentamysiinisulfaattilääkityksen aikana. Gentamysiinisulfaattia ei suositella käytettäväksi raskauden tai imetyksen aikana, koska aineen vaikutusta sikiöön tai pieniin lapsiin EI TUNNETA.

Gentamysiinisulfaattia, kuten kaikkia ototoksisia antibiootteja, saa käyttää vain pakottavissa tilanteissa.

*Oktoksinoli-10: Oktoksinoli-10 on pitkäketjuinen oktoksinoli, joka kuuluu ympäristölle ja hormonituotannolle haitallisiin alkyylifenolietoksylaatteihin. Se mm. inhiboi (rajoittaa/estää) syklooksigenaasientsyymiä, joka on välttämätön prostaglandiinien biosynteesille.

* Kaliumvetyfosfaatti ja Dinatriumvetyfosfaatti: Kemiallinen luonne - epäorgaanisten (=synteettisten, kirjoittajan huom) yhdisteiden vesiliuos. Ensiaputoimenpiteet - jos tuotetta on hengitetty, välittömästi raittiiseen ilmaan. Tuotteen jouduttua iholle, huuhdeltava runsaalla vedellä, saastuneet vaatteet riisuttava. Jos tuotetta on nielty, juotava välittömästi vähintään 2 lasia vettä ja hakeuduttava lääkäriin. Stabiilius ja reaktiivisuus - veden yleisesti tunnetut reaktiokumppanit. Toksisuuteen liittyviä tietoja - kvatitatiivisia tietoja tuotteen myrkyllisyydestä ei ole saatavilla. Käsiteltävä turvallisuusrajoitteiden mukaisesti, suojavarustein. Muuta ekologista tietoa - tuotteen ekologisia vaikutuksia koskevia kvantitatiivisia tuloksia tai tietoja ei ole saatavilla.

Että ei mikään terveyspommi, välttämättä :) Väistämättä ja pakolla juohtuu mieleen jonkin aikaisemman kirjoittajan lisäämä linkki Bill Gatesin luennosta, jossa käsitellään rokotteiden vaikutusta väestönkasvun hillitsemiseen... aika suuri osahan mm. tämänkin rokotteen ainesosista voimakkaasti vaikuttaa hedelmällisyyteen, sikiön terveyteen (tai paremminkin sairastumiseen, valitettavasti) ja herra ties mitä vaikutuksia näillä vielä on, jonka lääkkeiden kehittelijät ehkä tuntevatkin, mutta joista terveydenhuollon puolella toimivilla tutkijoilla ei ole mitään käsitystä.

Yksilö ei ehkä tässä väestön kasvun hillitsemisvimmassa merkitse tuon taivaallista, mutta se pieni "ihmispoikanen" tai lähimmäinen, joka sairastuu/vammautuu näiden myrkkyjen murjomana, merkitsee valtavasti omilleen. Inhimillisesti ajatellen jokainen vammautumis-, kuoleman-, sairastumis- tai keskenmenotapaus on tragedia, mutta globaalisti ajateltuna vain tunteetonta politiikkaa, hyvän tekoa ihmiskunnalle. Onpahan maapallolla vähemmän suita ruokittavana ja samalla kääräistään vielä miljardit omiin taskuihin (superbonus) - luodaan ongelma, odotetaan reaktiota, tarjotaan ratkaisu.