Ei pakkorokotuslaille

Vieras

/ #407 Svaleenista

15.12.2010 15:17

20.7.2009/20.8.2009) Mercola: Skvaleeni (Squalene) - sikainfluenssarokotteen likainen pieni salaisuus paljastettu -
Unohtuipas tutkia vielä svaleeni, koska pidin sitä itsekin vaaratttomana, elimistössä esiintyvänä aineena, mitä se toki onkin. Mutta kuten hyvin usean asian kohdalla, homma ei menekään ihan niinkuin oletettu vaan asiaan sisältyy superyllätys- ellei peräti rosvosektori:

SKVALEENI
Tri Mercolan artikkelin mukaan ainetta käytettiin pernaruttorokotteessa, vaikka viranomaiset ovatkin yrittäneet tämän kiistää. Tri Mercolan artikkelin mukaan aine on yhteydessä Persianlahden oireyhtymään, ja rokotteessa käytettynä aiheuttaa elimistössä autoimmuunireaktioita eli suuntaan elimistön puolustusjärjestelmän hyökkäämään elimistössä mm. hermostossa luontaisesta esiintyvää skvaleeni (squalene):a vastaan. Tri Mercolan artikkelin mukaan skvaleeni (squalene)-pohjaista adjuvanttia on Suomeen tilatussa GlaxoSmithKlinen sikainfluenssarokotteessa ja Novartiksen valmistamassa sikainfluenssarokotteessa.

Lisäys 20.8.2009: Tri Mercolan mukaan skvaleenia on luonnostaan ihmisen elimistössä ja mm. oliiviöljyssä. Mercolan mukaan skvaleeni sinänsä ei ole elimistölle mitenkään vaarallista, päinvastoin elimistö tuottaa sitä itse ja tarvitsee sitä - skvaleenia on esim. hermostossa ja aivoissa - ja elimistö hyötyy esim. oliiviöljyn skvaleenista. Ongelma Mercolan mukaan kuitenkin on, että rokotteessa vierasaineiden mukana tuleva skvaleeni johtaa siihen, että elimistön immuunijärjestelmä alkaa yrittää tuhota skvaleenia kaikkialla missä sitä esiintyy, mukaanlukien paikat joissa sitä luonnostaan esiintyy ja jossa se on oleellisen tarpeellista esim. hermoston oikealle toiminnalle. Skvaleenia on myös Sanofi Pasteurin toimeksiannosta tehtävässä Tampereen yliopiston rokotetutkimuskeskuksen tutkimuksessa kokeiltavassa rokotteessa - tosin osa tutkimukseen osallistuvista arvotaan saamaan rokote, joka ei sisällä adjuvanttia eikä siten myöskään skvaleenia.