Ei pakkorokotuslaille

/ #412 Re: STM: Nettiadressi levittää väärää tietoa pakkorokottamisesta

15.12.2010 15:44

#404: Tuomo - STM: Nettiadressi levittää väärää tietoa pakkorokottamisesta

Adressin keskustelussa on todella monta kertaa tuotu tämä asia esiin että rokotukset ovat ollet jo laissa.

Adressin alkuvaiheessa oli vielä epätietoisuutta tästä asiasta.

Adressissa itsessään lukee, että

STM voisi huomioida tuon kohdan: "Vastustamme lakiehdotuksen pykälää 12. Ja se pitää poistaa lakiehdotuksesta ja  NYKYISESTÄ LAISTA"

"194 maata, Suomi muiden mukana, on allekirjoittanut IHR-sopimuksen (International Health Regulations). Artiklat 21 ja 22 sallivat pakkorokotukset väestölle, kun WHO antaa pandemiamääräyksen. Suomi on yksi sopimuksen allekirjoittaneista maista."

Ei todellakaan välttämättä tarkoita pakkoa, vaikka pandemia julistettaisiin.

Käytännössä kuitenkin ainakin sikainfluenssan kohdalla WHO muutti pandemian määritelmää jostain syystä ja oli jostain syystä sitä mieltä että sikainfluenssa on suunnattoman vaarallinen ja että se tulee tappamaan miljoonia ihmisiä.

Miten tämä sitten voisi vaikuttaa viranomaisten päätöksiin pakkorokotuksista tulevaisuudessa, jos määritelmiä muutellaan ja uhkaa korostettaisiin vaikka todellisuus ehkä näyttäisi toisenlaiselta?

- Ketkä ovat kaikki WHO:n rahoittajat?

- Ketkä ja mitkä tahot ovat ehdottaneet sekä ketkä ja mitkä tahot ovat olleet valmistelemassa Sosiaali- ja terveysministeriön vireillä olevan lakiehdotuksen, joka mahdollistaisi lasten osallistumisen jopa salaa vanhemmilta lääketieteellisiin tutkimuksiin?

- Miten tästä päivästä alkaen kansalaiset voivat saada monikansallisista lääkeyhtiöistä riippumatonta ja läpinäkyvää tietoa täysin riippumattomalta suomalaiselta taholta kansallisista lääketieteellisistä suosituksista, erityisesti rokotuksista, sisältäen tarkat tiedot mm. rokotteen kaikista ainesosista painoineen, hiukkaskokoineen ja lyhyt-ja pitkäaikaissivuvaikutuksineen sekä vääristelemättömän että suhteellisuudentajun sisältävän tiedonkulun koko maahamme kansallisesti tärkeissä asioissa.

- Miten kansalaiset ovat suojattuja mahdollisia bioaseita vastaan, esimerkiksi vaarallisten virusten ja nanoteknologian myötä?
Haluamme kuulla oleelliset toimenpiteet, joita tällä hetkellä on aktiivisessa käytössä ja miten kansallista turvallisuutta näiltä osin voidaan lisätä.

- Kenen tai keiden henkilöiden päätöksellä Pandemrix-rokotetta on suositeltu tutkimattomana alle 3-vuotiaille ja raskaavaoleville ja millä tosiasiallisilla perusteilla? Miksi ihmisiä ei informoitu rokotusten aloituksen yhteydessä, että suojatehoa voi joutua odottamaan 42 päivää tämän ollessa viranomaisten tiedossa?