Pedofiileille rankemmat tuomiot

Vieras

/ #54 Re: Suhteellisuudentaju ohooi!

20.07.2012 22:31

#7: Veli-Matti Rantanen - Suhteellisuudentaju ohooi!

Murha on kauheaa. Mutta seksuaalinen väkivaltakin on kauheaa. On lapsia/nuoria/aikuisia, jotka ovat seksuaalista väkivaltaa koettuaan päätyneet itsemurhaan. On myös sitä kokeneita, jotka toivoisivat kuolevansa, tai toivoisivat että eivät olisi syntyneetkään.

Monesti luullaan, että seksuaalinen väkivalta lapsuudessa pilaa lapsuuden. Se pilaa myös nuoruuden ja aikuisuuden. Lapsena käsittää tietyt piirteet siitä, nuorena kun alkaa kehittyä seksuaalisesti monet tuntemukset ja muistot vanhasta väkivallasta nousevat pintaan ja vaikuttavat identiteetinkin kehitykseen, ihan kaikkeen. Ne vaikuttavat vielä aikuisenakin, ja monesti ymmärrys mistä paha olo ja suhtautumistavat ja itsensä kokeminen, kehittyy pitkän ajan kuluessa perästä päin. Vielä aikuisenakin uhri voi syyllistää itseään, vaikka syy on pedofiilin, ei pakotetun lapsen, joka ehkä on luottanut tuohon aikuiseen ja joutunut elämään hänen lähellään aikuiseksi asti.