Äänekoskella koiran tappaneille pysyvä eläintenpitokielto

patu
Vieras

/ #135 Re: Re: mikä on

29.12.2010 16:36

#134: huntteri 88 - Re: mikä on

Lisäisin myös, että noihin villieläimiin, että sitten kun sudet  sun muut pedotalkaa vahingoittaa ihmisen omaisuutta ja olemaan vaarkasi(esim. pikkulapsille koulumatkoilla) on niiden kantaa rajattava, en ymmärrä miksi jo lukuiset koiran menetykset susien toimesta soita kelloja suuressa salissa Brysselissä.  Joku voi kysyä, että mitä oikeutta ihmisillä on päättää susien niinkuin minkään muunkaan eläimen kohtalosta, tulee karutotuus esiin.. Tervetuloa kivikaudelle, mutta eikö kuitenkin ole yksi laki:"vahvimmat ovat yhteiskunnan huipulla!" ja tämän perusteella mielestämme meillä täällä susien keskellä tulisi olla oikeus rajoittaa niiden kantaa, ilman, että loputkin hyvistä metsästyskoiristamme jäävät suden suuhun, tai mikä pahempaa joku pikkulapsista joutuu koulumatkallaan suden tielle. Tilanteita on ollut, jolloin metsästäjä on ampunut suden joka on käynyt koiran kimppuun, ja tästä usein joutunut maksamaan hirveät summat sakkoja valtiolle, käsittämätöntä! Ne jotka ei ymmärrä mielipidettäni, voisivat tulla joskus korpikainuuseen, vaikka Kuhmon ja Sotkamon rajamaastoon, missä on ihan asutusta, ja katsomaan minkälaista se elämä täällä on. Omalta kohdallani kerron vielä sen, että yksikin susi  ei minun koiraanki  koske, tai jos koskee, se oli sen viimeinen tekonsa! ;) Näin se luonnonkiertokulku menee, suojelen laumanjäseniäni!